خبرگزاری کار ایران

«خبر بد» برای زمین خواران تهران:

منطقه قرمز پایتخت تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۴۰۷

منطقه ممنوعه و قرمز پایتخت رسما تعیین شد و پس از تصویب نهایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایلنا، نعمت الله ترکی اعلام کرد: اطلس نقاط بحرانی استان تهران تدوین شده است و برای تصویب نهایی منتظر تشکیل جلسه شورای عالی آمایش کشور هستیم که علت تاخیر در برگزاری آن پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

وی افزود: در این اطلس استان تهران به 5 منطقه تقسیم شد و تمامی قلمروهای مناسب و نا مناسب در 3 پهنه دسته بندی و به پهنه مجاز، مشروط و ممنوع تعیین و نشانه گذاری شده اند.

رئیس سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: در پهنه مجاز محدوده شهر و روستا تعیین شده و در پهنه مشروط با رعایت اصول و مقررات و قوانین امکان اجرای فعالیت و ساخت و ساز وجود دارد اما در پهنه ممنوع خط قرمزهای استان تهران در سند آمایش تعیین شده یعنی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی است و به سرعت باید تخریب شود.

ترکی گفت: برای نخستین بار است که ابزار قانونی محکمی برای مقابله با حاشیه نشینی و ساخت و ساز غیرمجاز در استان تهران تعریف شده و به نوعی جرم انگاری شده است. فرقی هم ندارد که تخلف را دهیار یا شهردار و یا شرکت و نهاد دولتی و غیردولتی انجام داده باشند. وقتی تخلف در منطقه ممنوع رخ می دهد جرم محسوب شده و به سرعت برخورد خواهد شد.

وی افزود: با تصویب و ابلاغ این اطلس و همچنین اجرای کامل طرح کاداستر و داشتن ابزارهایی مانند GIS شاهد کمترین مورد زمین خواری و تصرف غیرقانونی و تغییرکاربری های غیرمجاز در استان تهران خواهیم بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز