خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

ملخ‌های مهاجم تحت کنترل هستند/ گذر موقت ملخ‌ها از آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر/ باغات و مزارع مردم در امانند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۳۱۸

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه جمعیت ملخ‌های صحرایی مهاجم تحت کنترل است، افزود: گذر ملخ‌ها از آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر موقت بوده و در حال حاضر باغات و مزارع مردم در امان هستند.

رضا میر در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ادامه هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور، اظهار کرد: تا این لحظه در 24 هزار و 65 هکتار از اراضی 5 استان جنوبی کشور مبارزه بر علیه آفت ملخ صحرایی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این استان‌ها شامل؛ هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و خوزستان هستند.

میر بیشترین درگیری با آفت را مربوط به استان هرمزگان با سطح 13 هزار و 363 هکتار عنوان کرد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با تائید خبر حضور ملخ‌های مهاجم در آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر، اظهار کرد: ملخ‌های مهاجم در مسیر حرکت خود به سوی مراتع و باغات از این شهرها گذر کرده‌اند و گزارشی از استقرار آن‌ها در شهرها وجود ندارد.

میر اضافه کرد: ملخ‌های صحرایی به سمت اراضی می‌روند که منابع غذایی مناسب و فراوان داشته باشد و گذر موقت از شهرها تنها با هدف رسیدن به این اراضی انجام می‌گیرد و جای نگرانی در این زمینه نیست.

وی گفت: در حال حاضر ملخ‌های صحرایی در اطراف شهرهای آبادان و خرمشهر حضور دارند، اما این به معنی درگیری شهرها به این آفت نیست.

میر با تاکید بر اینکه جمعیت ملخ‌های صحرایی مهاجم تحت کنترل است، افزود: تا امروز هیچ گزارشی نیز درباره هجوم ملخ‌های صحرایی به باغات و مزارع مردم نداشته‌ایم و سطح مبارزه محدود به مراتع است.

به گفته وی؛ در 5 استان درگیر با آفت ملخ صحرایی هواپیماهای سمپاش آماده عملیات هستند، اما تا امروز به دلیل کنترل جمعیت آفت نیازی به استفاده از آن‌ها نبوده است.

میر با بیان اینکه بدون شک تا یک ماه آینده به تعداد استان‌ها درگیر افزوده خواهد شد، اظهار کرد: تا یک ماه آیند تعداد ریزش دستجات ملخ‌ها به کشور بیشتر می‌شود و به استان‌ها درگیر نیز افزوده خواهد شد اما با توجه به آمادگی که در سطح کشور وجود دارد آفت کنترل می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور آفت ملخ صحرایی در کشور شرایط بحرانی برای ما ایجاد نمی‌کند و مردم نباید دغدغه‌ای درباره هجوم ملخ ها داشته باشند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور یادآور شد: در حال حاضر مدیریت بحران در تمام استان‌های که احتمال آلودگی به این آفت در آن ها وجود دارد فعال است تا اجازه تبدیل شدن این آفت به بحران جدید برای کشور را ندهد.

میر ادامه داد: هر چند برای مبارزه با این آفت نیاز به عزم ملی است، اما با اطمینان بالایی می‌توان گفت اینبار نیز مانند سال گذشته با موفقیت هجوم ملخ های‌صحرایی را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز