خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

راه شمال برای پولدارها باز شد/ مسافران از هوا خود را به شمال می‌رسانند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۳۱۵

در حالی که محدودیت‌های سختگیرانه‌ای در جاده‌ها برای تردد به استان‌های شمالی وضع شده مسافران به راحتی برای سفر به این مناطق که اتفاقا از شهرهای بحرانی از لحاظ شیوع ویروس کرونا هستند، دسترسی به خرید بلیت هواپیما البته با قیمت بالا دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، با شیوع گسترده ویروس کرونا برخی از استان‌ها به ویژه دو استان شمالی مازندران و گیلان اقدام به بستن راه‌ها به خصوص ورودهای تهران کردند. همین قرنطینه غیر رسمی تهران باعث ایجاد صف‌های طولانی خودروهای پلاک تهران یا استان‌های همجوار مانند قم برای رسیدن به شمال شده‌است.

در حالی که راه‌های زمینی و جاده‌‌های منتهی به استان‌های شمالی مسدود شده‌ است تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود شاهد فروش بلیت‌ هواپیما به مقاصد استان‌های شمالی هستیم و بدون محدودیتی بلیت‌های هواپیما در مسیرهای رامسر،ساری و رشت به فروش می‌رسد.

نکته مهم این است که در حالی که بلیت اغلب مسیرهای پروازی با افت قیمت قابل توجهی مواجه شده‌اند و بلیت مسیری مانند تهران- مشهد تا یک میلیون و 200 هزار تومان هم به فروش می‌رفت در این شرایط به 70 هزار تومان کاهش یافته اما بلیت مسیرهای شمال کشور به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و حتی بلیت مسیری مانند تهران- ساری به بیش تر از 500 هزار تومان هم رسیده‌است.

گویی ویروس کرونا با سفرهای هوایی امکان انتقال ندارد و این محدودیت تردد فقط باید در جاده‌های کشور اعمال شود!

این رفتار در تصمیم‌گیری‌ها برای اعمال محدودیت‌ها نشان می‌دهد که قشر غنی و با درآمد بالا حق سفر به شمال در این شرایط بحرانی امروز را دارند و محدودیت‌ها بر این گروه از جامعه تاثیر پذیر نیست.

موضوع بسیار مهم این است که در حالی مردم حاضر شده‌اند با بیشترین هزینه وارد استان های شمالی شوند که این استان‌ها به ویژه گیلان در شرایط بحرانی قرار دارد و جزو استان‌های با کشته‌های بالا از مبتلایان به کرونا است. حتی در این شرایط هم عده‌ای از مردم حاضر هستند بلیت هواپیما با گران‌ترین قیمت را هم خریداری کنند و خود را به این مناطق برسانند. در این میان فرصتی برای جبران زیان ایرلاین‌ها ایجاد شده است و هنوز هم دستگاه‌های متولی از جمله وزارت کشور، وزارت بهداشت و راه و شهرسازی و گردشگری تصمیمی در این باره مبنی بر اعمال محدودیت در انجام پروازها در این مسیر نگرفته‌اند.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز