خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

آیا رمزارزها می‌توانند در شرایط کرونایی به کشور کمک کنند؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۶۵

یک عضو انجمن بلاکچین گفت: از لحاظ پدافند غیرعامل برای زمان‌های بحرانی صنعت رمزارز یک مزیت حساب می‌شود.

عباس آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت تولید و استفاده از رمزارزها تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: پول‌های فیزیکی و عابر بانک‌ها با توجه به ماهیت‌شان ناقل و منشاء ویروس هستند اما رمزارزها می‌توانند در زمان بحران کمک کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه صنعت ماینینگ سرمایه در گردش ندارد، می‌تواند در یک محیط ایزوله تولید شود، سرمایه‌ای است که می‌تواند به رشد GDP و اقتصاد پایدار کشور کمک کند و کمترین میزان آسیب را از بحران‌هایی مثل کرونا داشته باشد و با کمترین آسیب به راه خودش ادامه دهد، از لحاظ پدافند غیرعامل برای زمان‌های بحرانی صنعت رمزارز یک مزیت حساب می‌شود.

عضو انجمن بلاکچین در ادامه گفت: اما متاسفانه با سستی در تصمیم گیری ما امروز شاهد تولید رمزها به صورت کاملا پراکنده هستیم و بخش بزرگی از تجهیزات وارد شده به کشور که در دورانی کاملا بصورت آزاد و در فضای خاکستری قانونی فعالیت انجام می‌شد، اکنون به صورت زیر زمینی مشغول بکار هستند و سرمایه‌های افراد در حال نابود شدن هستند و با توجه به دوران نصف شدن نرخ تولید بیت کوین این دستگاه‌ها در بیشترین ظرفیت خود بکار گرفته شدند و در حال نابودی و استهلاک فیزیکی هستند. اتفاقی که می‌توانست بازی برد-برد را برای مردم و دولت فراهم کند تبدیل به بازی باخت-باخت برای هر دو طرف شده و عملا بعد از اردیبهشت 99 این دستگاه ها هیچ کاربردی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد:  ما امسال برای اولین بار بعلت ضعف مدیریت در منابع برق شاهد خاموشی‌های زمستانه بودیم در حالی که اگر دست بخش خصوصی را در زمینه تامین برق باز می‌گذاشتند و نرخ گاز را هم به صورت دستوری در هیات وزیران 70درصدی تعیین نمی‌شد، صنعت استخراج ماینینگ می‌توانست برای زیرساخت‌های برق کشور بسیار مناسب و ناجی باشد و از یکنواختی و اتلاف توزیع بار در شبکه جلوگیری شود.

آشتیانی یادآور شد: در حال حاضر کشور ما 250 تا 300 کیلووات ساعت پیک مصرف برق دارد که ماینینگ به خاطر ذات چابک می‌توانست شرایط انباشت و یا عدم توازن در تولید و توزیع را فراهم کرده و در توسعه زیرساخت برق مشارکت کند. بسیاری از کشورها از صنعت ماینینگ برای بالا بردن GDP استفاده می‌کنند اما ما متاسفانه امروز شاهد کندی در تصمیم گیری هستیم و تعرفه هم به هیچ عنوان مناسب نیست و بازی باخت-باخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز