خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

برگشت ۳۰ واگن مواد غذایی از مرز ترکمنستان/ مسئولان سردرگم و بلاتکلیف هستند/ وزارت صمت، تجارت کشور را نابود کرد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۸۹۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان گفت: بدبختی ما از روزی شروع شد که وزارت بازرگانی را منحل و وزارت صمت را راه‌اندازی کردند. امروز وزارت صمت حوزه تجارت را نابود کرده است و سازمان توسعه تجارت هم اختیارات و توان لازم را ندارد.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایلنا در مورد وضعیت 30 واگن مواد غذایی که در هفته‌های اخیر در مرز ترکمنستان در وضعیت بلاتکلیف قرار داشت گفت: ‌متاسفانه این 30 واگن برگشت خوردند و به نظر می‌رسد که به دلیل ویروس کرونا مسئولان ما روحیه لازم برای پیگیری این موضوعات را ندارند و به عبارت دیگر بلاتکلیفی و سردرگمی مسئولان را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: به هر حال اکثر کشورها با این موضوع درگیر هستند بنابراین ما نباید از کسب و کارها و اقتصاد غفلت کنیم و نیاز داریم تا چرخ اقتصاد بچرخد. مقصد صادارتی بسیاری از تولیدات ما در استان‌های خراسان، آسیای میانه است مثلا بسیاری از واحدهای تولیدکننده خمیر مایع آماده صادرات به این کشورها به ویژه قزاقستان هستند که آ‌ن نیازمند بسترسازی است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان اظهار داشت: مسئولان ما باید به دنبال تهیه پروتکلی باشند تا راهکاری برای ادامه صادرات اندیشیده شود که اگر این گونه باشد می‌توان صادرات را حداقل از طریق واگن ادامه داد.

وی تاکید کرد: این پروتکل باید از سوی وزارت بازرگانی تهیه می‌شد که متاسفانه ما این وزارت را نداریم و وزارت صمت هم این کار را انجام نمی‌دهد.

روشنک تصریح کرد: بدبختی ما از روزی شروع شد که وزارت بازرگانی را منحل و وزارت صمت را راه‌اندازی کردند. امروز وزارت صمت حوزه تجارت را نابود کرده است و سازمان توسعه تجارت هم اختیارات و توان لازم را ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز