خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد مناطق قرنطینه‌ای در تمامی مناطق مرزی/ مرزهای ایران و عراق به تجهیزات گندزدایی مجهز می‌شوند/ تردد در مرز اقلیم کردستان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۵۳۴

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: بنا بر اعلام دولت عراق که به گمرک ایران اطلاع داده شده، مرز مهران از عصر امروز برای نصب تجهیزات بهداشتی و گندزدایی به مدت یک هفته بسته می‌شود و سایر مرزها نیز مانند شلمچه و چزابه نیز در این پروسه قرار خواهند گرفت اما مطابق اطلاع رسمی دولت عراق فعلا فقط مرز مهران بسته است.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: بنا بر اعلام دولت عراق که به گمرک ایران اطلاع داده شده، مرز مهران از عصر امروز برای نصب تجهیزات بهداشتی و گندزدایی به مدت یک هفته بسته می‌شود و سایر مرزها نیز مانند شلمچه و چزابه نیز در این پروسه قرار خواهند گرفت اما مطابق اطلاع رسمی دولت عراق فعلا فقط مرز مهران بسته است.

وی ادامه داد: مرز اقلیم کردستان نیز کاملا باز است و تردد در آن ادامه دارد. ما در 9 ماهه اول سال توانستیم 10 میلیارد دلار به عراق صادرات داشته باشیم و تاکنون ویروس کرونا نتوانسته تاثیر محسوسی بر روی صادرات ما داشته باشد. اکنون نیز با رعایت پروتکل‌های مشترک بهداشتی پیش‌بینی می‌شود از چند روز آینده روند صادرات به شرایط قبل خود بازگردد.

آل‌اسحاق با اشاره به تمهیدات وزارت راه و ترابری در مرزهای کشور گفت: این وزارتخانه تصمیم گرفته که در تمامی مرزها منطقه قرنطینه ایجاد کند و هر کالای وارداتی و صادراتی پیش از ورود و خروج در آن منطقه قرار گیرد تا از لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد و عملیات گندزدایی در آنجا انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: این اقدام وزارت راه می‌تواند تاثیر زیادی بر روی بازارهای صادراتی ما داشته باشد و مشتریان را بابت بهداشتی بودن محموله‌های صادراتی مطمئن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز