خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی با قرعه‌کشی/ سایت ثبت‌نام با تکمیل ظرفیت، بسته نمی‌شود/ توضیح نحوه قرعه‌کشی بین واجدان شرایط

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۳۲۷

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله جدید ثبت نام مسکن ملی با تکمیل ظرفیت سایت بسته نمی‌شود، گفت: تمام متقاضیان می‌توانند در طی دو روز ثبت نام کنند اما بین واجدان شرایط برای ثبت نام نهایی قرعه کشی انجام خواهد شد.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه از امروز دور دوم ثبت نام مسکن ملی در 5 استان آغاز می‌شود، گفت: ثبت نام کنندگان در دور اول مسکن ملی تا شب گذشته (جمعه شانزدهم اسفندماه) فرصت انصراف و اعتراض داشتند.

وی افزود: افرادی که به طور اشتباه شهر مورد نظر را انتخاب کرده بودند و در اسناد و مدارک موجود سابقه سکونت با شهر انتخاب شده تطابق نداشت یا به دلایل مختلف این اختیار را داشتند که در مهلت اعلام شده  انصراف بدهند، البته این افراد در مرحله جدید می‌توانند نسبت به ثبت نام مجدد اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی ثبت نام‌ها در مرحله جدید، گفت: در مرحله اول به محض اینکه ظرفیت ثبت نام بر اساس میزان واحدهای مسکونی موجود در منطقه‌ای تکمیل می‌شد، سایت برای سایر افراد بسته می‌شد و دیگر امکان ثبت نام وجود نداشت اما در مرحله جدید دو روز سایت باز می‌ماند از 8 صبح  تا ساعت 24 روز آینده سایت باز است و تمام متقاضیان می‌توانند ثبت نام کنند و در نهایت در بین واجدان شرایط برای ثبت نام نهایی و ورود به پروژه قرعه کشی انجام می‌شود .

معاون مسکن و امور ساختمان اظهار داشت: از اجرای این تدبیر چند هدف دنبال شده است اول اینکه در این شرایط و برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مردم نیازی نباشد که از خانه خارج شوند تا به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: مردم نگران نباشند چراکه مراحل ثبت نام با کامپیوترهای خانگی و گوشی‌های هوشمند با اینترنت معمولی قابل انجام است.

محمودزاده ادامه داد: موضوع دیگر این ست که با قرعه کشی عدالت فراگیرتر به اجرا می‌رسد و این شیوه را هم امتحان می‌کنیم تا ببینیم کدام روش می‌تواند رضایت مندی بیشتری در بین مردم داشته باشد و به واقعیت نزدیک‌تر است. اما این اقدام عملیات پردازش را برای ما بسیار سخت و پیچیده می‌کند و دچار مشکل خواهیم شد اما برای جلب رضایت حداکثری مردم این اقدام انجام می‌شود.  

وی در باره فرایند و نحوه قرعه کشی گفت: قرعه کشی در یک جلسه عمومی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف،  مطبوعات و جراید و... انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نیازی به مراجعه ثبت نام کنندگان دوره اول مسکن ملی  که برای تشکیل پرونده دعوت شده‌اند، نیست و حقوق این افراد محفوظ است.

محموزاده افزود: افرادی که پیامک مراجعه برای تشکیل پرونده را دریافت کرده‌اند، نگران نباشند، از ثبت نام جا نمی‌مانند. پس از کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا مجددا پیامک با تاریخ جدید مراجعه برای تشکیل پرونده برای این افراد ارسال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز