خبرگزاری کار ایران

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان جنوبی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۶۷۹

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی امروز در سفر به استان هرمزگان با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در منطقه سیریک بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به این که تاکنون در سطح ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پنج استان هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است، اظهار کرد: رفتار این آفت در موج تهاجمی امسال نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت است و جابجایی از نقطه ای به نقطه دیگر و تمایل به تغذیه از مشخصه های بارز این تغییرات است.

درگاهی یادآور شد: تمامی این موارد و از همه مهم تر جمعیت متراکم آفت در این دوره شرایط مبازه را دشوارتر می کند که البته با هماهنگی ها، تدارک امکانات مورد نیاز و برنامه ریزی مناسبی که برای مبارزه با این آفت مهم پیش بینی شده است، انشااله در کنترل آن همانند سال گذشته موفق عمل خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که حاصل دسترنج کشاورزان عزیز کشورمان در این مناطق در معرض تهدید و خسارت قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز