خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

فروش خیاطان ۵۰ درصد افت کرد/ دولت نظام بخشودگی را اجرا کند/ اگر ویروس کرونا نبود، شب عید متفاوتی داشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۹۶۲

رئیس اتحادیه خیاطان مردانه و زنانه‌دوز تهران گفت: برخورد با قاچاق پوشاک باعث شده بود که این صنف دوباره جان بگیرد و اگر ویروس کرونا نبود ما شب عید بسیار متفاوتی را تجربه می‌کردیم و باعث می‌شد که این صنعت دوباره در کشور شکوفا شود.

حبیب طهماسبی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت اعضای این صنف و تاثیر ویروس کرونا برروی فعالیت‌ آنها گفت: صنف ما نیز مانند اکثر صنوف اسیر شیوع این ویروس شده و اکنون در رکود کامل به سر می‌بریم. فضای به وجود آمده در کشور به گونه‌ای است که مردم بسیار احتیاط می‌کنند و فقط برای اقلام خوراکی و بهداشتی هزینه می‌کنند. اگر بخواهیم با سال قبل مقایسه کنیم، فروش ما بیش از 50 درصد افت کرده است.

وی ادامه داد: به طور حتم امسال عید متفاوتی را تجربه خواهیم کرد و دید و بازدیدها و مسافرت‌ها کم خواهد شد. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که اکثر صنوف تعطیل شدند و هیچ‌کس مقصر نیست و باید مردم با یکدیگر مدارا کنند.

رئیس اتحادیه خیاطان زنانه و مردانه‌دوز تهران با اشاره به وظیفه دولت در چنین شرایطی گفت: دولت اعلام کرده که سررسید وام‌ها را دو ماه عقب انداخته و یا پرداخت مالیات به جای خرداد ماه، به شهریور موکول شده، این کارها هیچ تاثیری ندارد. وقتی درآمدی نداریم و فروشی وجود ندارد چگونه قرار است این مبالغ را پرداخت کنیم. زیرمجموعه ما 3000 واحد هستند که تمام آنها برای شب عید و بازار آن برنامه ریخته بودند اما اکنون همه چیز از بین رفته است. دولت به جای تعویق سررسیدها و مالیات باید از بخشی از درآمدهای خود صرف‌نظر کرده و نظام بخشودگی را اجرا کند. دولت باید از تولیدکنندگان، اصناف و اتحادیه‌ها مشاوره بگیرد که بهترین راه‌حل برای کمک کردن به تولید کنندگان و فعالان اقتصادی در این برهه چیست.

طهماسبی‌نیک با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاک گفت: اتخاذ این سیاست و برخورد با قاچاق پوشاک باعث شده بود که این صنف دوباره جان بگیرد و اگر ویروس کرونا نبود ما شب عید بسیار متفاوتی را تجربه می‌کردیم و باعث می‌شد که این صنعت دوباره در کشور شکوفا شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ما از دولت می‌خواهیم که سال آینده هیچگونه افزایش مالیاتی را اعمال نکند زیرا عملا بازار شب عید را از دست دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز