خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در آیین افتتاح‌های آب و برق در ۶ استان کشور:

بهره‌برداری از 202 پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تاکنون / تداوم پویش در سال آینده با محوریت اصلاح مصرف در فرصت تحریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۶۷۴

وزیر نیرو از بهره‌برداری 202 پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از زمان اجرایی شدن آن در نیمه نخست امسال تاکنون در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از 41 پروژه صنعت آب و برق در استان‌های اصفهان، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، زنجان و قزوین که در قالب نوزدهمین هفته از پویش به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با این پروژه‌ها که با سرمایه‌گذاری سه هزار و 7 میلیارد تومان به ثمر رسیده‌اند، مجموع پروژه‌هایی که در قالب این پویش در استان‌های مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده افزون بر 202 پروژه بوده که امید است تا روزهای پایانی سال هم 25 پروژه دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای پروژه‌های بهره‌برداری شده در قالب پویش را 26 هزار و 374 میلیارد تومان اعلام و پیش‌بینی کرد: بهره‌برداری از 227 پروژه در پایان این پویش نیم ساله افزون بر 33 هزار میلیارد تومان مجموع سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص خواهد داد.

اردکانیان با اشاره به بهره‌برداری حدود سه هزار مگاوات نیروگاه‌های جدید حرارتی در استان‌های مختلف کشور در چارچوب این پویش گفت: نقش مهم انرژی امروز بر همه ما روشن است؛ نه فقط در مصارف صرفا خانگی و تجاری بلکه نقش عمده‌ای در افزایش سطح رفاه و آسایش خاطر و امنیت جامعه و عرصه‌های تولید و بخش‌های معدن، صنعت و کشاورزی و خدمات درمانی و عرصه‌های علمی و پژوهشی دارد و یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورها، دسترسی آنها به زیرساخت‌های انرژی است.

وی ادامه داد: با حدود یک هزار مگاواتی که تا پایان سال وارد مدار می‌شود، ظرفیت کل نیروگاهی کشور به افزون بر 83 هزار و 600 مگاوات می‌رسد که با توجه به جمعیت حدود 83 میلیونی کشور، توان نصب شده در سطح کشور به ازای هر نفر نزدیک به یک کیلووات (هزار وات) است که شاخص خوبی در سطح جهان از نظر رفاه و آسایش عمومی و فراهم بودن زیرساخت لازم برای توسعه و اجرای طرح هاست.

اردکانیان اظهار داشت: با دسترسی مناسبی که ایران به همه کشورهای همسایه با مرز زمینی از نظر تبادل انرژی دارد در صدد تبدیل شدن به یک نقطه ارتباطی تبادل انرژی خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب نقش تعیین کننده‌ای در موضوع دسترسی جامعه به آب با کیفیت و پایدار و ارتقای سطح بهداشت عمومی دارند، افزود: امروز فاضلاب دیگر فقط یک محصول یا کالایی نیست که باید به نحو سالم دفع شود، بلکه در ادبیات جهانی به عنوان یکی از انواع آب در نظر گرفته می‌شود و با فناوری موجود امکان تصفیه آن با کیفیت‌های درجه‌بندی شده وجود دارد تا از فاضلاب تصفیه شده در صنعت و با ملاحظاتی در  زراعت و باغداری استفاده کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری دویست و سی و چهارمین تصفیه‌خانه کشور در روز سه‌شنبه گفت:  هر 45 روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار می‌شود.

اردکانیان در عین حال با تاکید بر اهمیت تصفیه‌خانه‌های آب اظهار داشت: در مواجهه با سیلاب‌های آخر سال و بهاری طبیعتا" کدورت آب ورودی به تصفیه‌خانه‌ها افزایش می‌یابد و این بر عملکرد آنها کمی تاثیر خواهد گذاشت.

وی با درخواست از مردم برای استفاده صحیح از آب سالم و با کیفیت تاکید کرد: این روزها به درستی مصرف آب برای حفظ بهداشت عمومی افزایش یافته است، اما باید سعی شود در مصرف آب در دیگر عرصه‌ها صرفه‌جویی لازم صورت گیرد تا با کمبودی از این حیث مواجه نباشیم .

وی همچنین با اشاره به پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: اصلی‌ترین هدف پویش را می‌خواهیم با کمک رسانه‌ها از سال آینده با عنوان پیشنهادی و آزمایشی «اصلاح مصرف در فرصت تحریم» آغاز کنیم که در نظر داریم به این مصرف مفهوم عام داده و تنها محدود به آب و انرژی نباشد و دیگر عرصه‌ها اعم از منابع و تجهیزات را در بر گیرد.

وی تصریح کرد: اصلاح شیوه‌های مصرف اصلی‌ترین تضمین تاب آوری جامعه و پایداری آن است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز