خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

معطلی ۷۰۰ کامیون در مرز لطف‌آباد/ وضعیت مرزهای عراق و افغانستان عادی شد/ حمل و نقل واگنی، راهکار صادرات به اوراسیا

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۲۹

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: در مرز لطف‌آباد حدود 700 کامیون ترک و ایرانی معطل مانده‌اند هرچند روز گذشته خبرهایی مبنی بر عبور محدود چند کامیون که به صورت پشت به پشت کالای خود را تخلیه کنند، شنیده شد اما هنوز ترافیک سنگینی در این مرز وجود دارد.

علی شریعتی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت مرزها و عبور و مرور کالاها گفت: تمام مرزهای ما با عراق باز است و کالا به این کشور صادر می‌شود اما همچنان ورود و خروج اتباع ممنوع است. در مرز تمرچین که محل ورود و خروج کالا با اقلیم کردستان است، عبور و مرور به کندی صورت می‌گیرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص سایر مرزها گفت:‌ با افغانستان مبادی ورودی و خروجی ما که شامل دوغارون، میلک و ماهیرود می‌شود، شرایط عادی است. مرز نوردوز نیز که محل ارتباط ما با ارمنستان است، عبور و مرور افراد همچنان ممنوع است و کالا نیز با کندی و با حساسیت زیاد اجازه ورود داده می‌شود.

وی ادامه داد: مرز رازی ترکیه به دلیل زلزله بسته است و سرو نیز همچنان فعالیتی ندارد اما مرز بازرگان که اهمیت استراتژیکی برای ما دارد و مسیر دسترسی کامیون‌های ایرانی به بندر مرسین است، دوباره بسته شده و به نظر می‌رسد علاوه بر انتشار ویروس کرونا، مسائل سیاسی نیز مزید بر علت شده است.

شریعتی افزود: دولت ترکیه در این مرز بیمارستان صحرایی احداث کرده و رانندگان ایرانی برای ورود به این کشور باید 14 روز را در این قرنطینه سپری کنند. وضعیت به گونه‌ای است که اکنون نزدیک به 140 کامیون ترک و 170 کامیون ایرانی در این مرز معطل مانده‌اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بحرانی‌ترین وضعیت در مرز ترکمنستان است، گفت: در مرز لطف‌آباد حدود 700 کامیون ترک و ایرانی معطل مانده‌اند هرچند روز گذشته خبرهایی مبنی بر عبور محدود چند کامیون که به صورت پشت به پشت کالای خود را تخلیه کنند، شنیده شد اما هنوز ترافیک سنگینی در این مرز وجود دارد. این در حالی است که وضعیت بهداشتی و دسترسی به ماسک و لوازم ضدعفونی در مناطق مرزی بسیار محدود است.

شریعتی افزود: مرز باج‌گیران نیز کاملا بسته شده و مقامات ترکمنستان اعلام کردند که به هیچ وجه اجازه ورود مواد غذای ایرانی را صادر نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم صادرات ما به ترکمنستان و کشورهای حوزه اوراسیا دوباره از سر گرفته شود در شرایط فعلی فقط حمل و نقل واگنی جوابگو است. این در حالی است که ما در شرایط عادی نیز با کمبود واگن روبه‌رو بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز