خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات در گفت‌وگو با ایلنا:

فروشندگان امارات مواد غذایی را احتکار می‌کنند/ کالاهای ایرانی گران‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۹۱۵

رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: در پی شیوع ویروس کووید-19 و لغو پروازهای بین امارات و ایران، فروشندگان محلی ایرانی به خاطر ترس احتمالی از توقف واردات کالا از ایران در آینده کالاهای خود را در انبار ذخیره کردند.

فرشید فرزانگان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت کالاهای ایرانی بویژه مواد غذایی در امارات گفت: به گفته فروشندگان محلی، قیمت مواد غذایی از جمله پسته، زعفران، کشمش، میوه و سبزیجات تازه وارد شده از ایران در آینده نزدیک در دوبی افزایش پیدا می کند. در پی شیوع ویروس کووید-19 و لغو پروازهای بین امارات و ایران، فروشندگان محلی ایرانی به خاطر ترس احتمالی از توقف واردات کالا از ایران در آینده، کالاهای خود را در انبار ذخیره کردند.

وی ادامه داد: یکی از فروشندگان گفت که در حال حاضر از ایران کالا وارد می‌کنیم اما مشخص نیست که این وضعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد. با فرارسیدن ماه رمضان، تقاضا برای میوه‌های خشک افزایش پیدا می‌کند و باید اطمینان حاصل کنیم که کالا به اندازه مورد نیاز برای این ماه فراهم است.

فرزانگان در مورد میزان صادرات مواد غذایی به امارات گفت: به گفته UN Comtrade، امارات 9 مواد غذایی عمده از ایران وارد می‌کند. طبق این آمار در سال 2018 امارات حداقل 130 میلیون دلار مواد غذایی از ایران وارد کرده است.

وی ادامه داد: این کالاها عبارتند از خرمای تازه و خشک به میزان 5/18 میلیون تن و به ارزش 7/7 میلیون دلار، کیوی 5/3 میلیون تن به ارزش 46/1 میلیون دلار، انگور 11 میلیون تن به ارزش 9/17 میلیون دلار، سیب تازه 7/34 میلیون تن به ارزش 37 میلیون دلار، گوجه فرنگی 18 میلیون تن به ارزش 5/10 میلیون دلار بازرگانان محلی احتکار می‌کنند. از همین روی بنابر ادعای یکی از فروشندگان بزرگ امارات، قیمت مواد غذایی که از ایران وارد شده، احتمالا کمی افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز