خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد:

رشد ۱۳ برابری بارگیری محصولات صادراتی توسط کشتیرانی خزر

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۸۱۷

معاون وزیر صمت گفت: حمایت از برقراری خطوط منظم کشتیرانی توسط شرکت کشتیرانی خزر در حاشیه دریای خزر، شرکت کشتیرانی سپید درحوزه خلیج فارس، دریای عمان و هند و کشتیرانی حافظ دریای آریا در حوزه شرق آفریقا و استمرار فعالیت این خطوط از سیاست های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران است.

 

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم ‌با تشریح آماری از میزان محصولات بارگیری شده صادراتی توسط کشتیرانی خزر، از رشد ۱۳ برابری محصولات بارگیری شده صادراتی در این خط خبر داد و افزود: افزایش محصولات بارگیری شده صادراتی از یازده هزار و ۱۸۱ تن در سال ۹۴ به ۱۴۵ هزارو ۳۴۲ تن در سال ۹۷ نشان دهنده سیاست های مطلوب در حمایت از برقراری و استمرار خطوط منظم کشتیرانی است.

وی اضافه کرد : سالانه ۷۲ سفر به مقصد بنادر آستراخان روسیه، آکتائو قزاقستان و باکو آذربایجان انجام می‌شود؛ همچنین، در این مسیرها با هدف کاهش هزینه‌های حمل و نقل، به ازای هر تن کالای صادراتی ۵۰ درصد کاهش قیمت صورت گرفته است.

معاون وزیر صمت در پایان از بنگاه های صادراتی خواست تا با هماهنگی شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به حمل کالاهای صادراتی خود و استفاده از تعرفه های ترجیحی اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز