خبرگزاری کار ایران

مصرف آب افزایش یابد، کیفیت پایین می‌آید/ خانه تکانی را به بعد از عید موکول کنید

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۲۶۷

آب شهر تهران با کیفیت 70 درصد از آبهای سطحی و سدهای پنج‌گانه و 30 درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود. هر چقدر مصرف آب افزایش یابد فشار بر منابع آب زیرزمینی بیشتر می‌شود که باعث می‌شود کیفیت ایده‌آل نباشد. بنابراین توصیه می‌شود آب را در کیفیت مطلوب نگه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا بختیاری با بیان اینکه به لحاظ منابع آبی مشکلی نداریم، گفت: اگر مردم رعایت کنند، آب خوب و مطمئن تامین می‌شود.

وی درباره افت فشار آب چند روز گذشته در تهران اظهار داشت: ما بارندگی خوبی داشتیم که باعث شد کدورت آب در سدهای کرج و لتیان افزایش یابد. 14 ساعت تصفیه‌خانه‌ها را از دست دادیم اگرچه مخازن پر بودند. بنابراین مجبور شدیم فشار شبکه را کاهش دهیم که باعث شد طبقات بالای آپارتمان‌ها قطعی داشته باشند اما اکنون مشکل برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تمامی مخازن 80 درصد پر شده و مشکلی نیست، افزود: امسال 9 درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی تاکید کرد: آب شهر تهران با کیفیت 70 درصد از آبهای سطحی و سدهای پنج‌گانه و 30 درصد از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود. هر چقدر مصرف آب افزایش یابد فشار بر منابع آب زیرزمینی بیشتر می‌شود که باعث می‌شود کیفیت ایده‌آل نباشد. بنابراین توصیه می‌شود آب را در کیفیت مطلوب نگه داریم.

بختیاری با بیان اینکه اگر مصارف ادامه یابد، تابستان دچار مشکل خواهیم شد، گفت: ما به لحاظ تامین آب مشکلی نداریم. از مردم هم می‌خواهیم خانه‌تکانی‌شان را امسال به بعد از عید موکول کنند.

وی درباره یکپارچگی حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی گفت: این کار، یک اقدام خوب در کلان کشور است که کمک می‌کند منابع مالی شهری به روستاها تزریق شود و همچنین کیفیت آب روستاها ارتقاء یابد. امسال در روستاها طرح جامعی طراحی کردیم که از منابع آب سطحی به روستاها منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز