خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان:

کشتی‌ها با اجازه مسئولان بهداشتی وارد بنادر می‌شوند/ مورد مشکوک مبتلا به کرونا گزارش نشده‌ است

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۶۱

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در بنادر استان گزارش نشده و با انجام اقدامات ۲۴ ساعته کنترلی تمام کشتی‌ها در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند.

به گزاشر ایلنا،‌ اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان درباره انتقال مسافران ایرانی از بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران و اقدامات انجام شده در بحث جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: در این خصوص تمام شناورهای ورودی به بندر شهید باهنر در مبدأ و پیش از پهلوگیری قرنطینه شده و مسافران از سوی مسئولان بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این‌که تمام کشتی‌ها پیش از ورود به بندر و پهلوگیری باید اجازه مسئولان بهداشتی بندر را داشته باشند، تصریح کرد: با هدف مقابله و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و راه‌های حفاظت برابر آن تمامی پرسنل بنادر و تمامی نیروهای شرکت‌های خصوصی فعال در بندر شهید رجایی و باهنر با راه‌های مقابله با این بیماری آشنا و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در ادامه گفت: در کنار آموزش پرسنل، شناورهای مسافری و سالن‌های مسافری به طور مستمر ضدعفونی می‌شوند. این شرایط به نحوی است که کشتی در سفرهای داخلی و خارجی پیش از حرکت و مسافرگیری کاملا ضدعفونی شده و مسافران مورد بازرسی قرار می گیرند. این اتفاق بعد از رسیدن به مقصد باز تکرار شده و تمامی کشتی‌های مسافربری طی روز چندین بار ضدعفونی می‌شوند.

وی افزود:‌ همچنین از جمله اقدامات صورت گرفته در بنادر هرمزگان نصب بنر و توزیع بروشورهای آموزشی بوده است. این اقدام از آن جهت مهم است که در این بنادر خدمه کشتی‌های خارجی روزانه رفت و آمد داشته و میزان زیادی از رانندگان از نقاط مختلف کشور برای حمل کالا به بنادر استان ورود پیدا می کنند و به این شکل موارد پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی گوشزد می‌شود.

عفیفی‌پور در پایان گفت: با این همه ضمن توصیه به رعایت توصیه‌های بهداشتی از هموطنان می‌خواهیم از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و همکاری‌های لازم با مسئولان بهداشت و درمان به عمل آورند. خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام گرفته تاکنون مورد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در بنادر استان مشاهده نشده و اقدامات کنترلی در بنادر کشور به شکل ۲۴ ساعته در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز