خبرگزاری کار ایران

کاهش ۶۰ درصدی بارش‌های بهمن ماه تهران نسبت به دوره بلندمدت

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۱۸

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش 60 درصدی بارش‌های بهمن ماه نسبت به دوره بلندمدت در استان تهران خبر داد.

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، "محمدرضا خانیکی" با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های آب و هواشناسی، استان در بهمن ماه سال جاری با 15.6 میلی‌متر بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 57 درصدی و نسبت به متوسط بلندمدت با کاهش 60 درصدی مواجه بوده است.

خانیکی افزود: میانگین بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا پایان بهمن ماه در استان برابر 166.5 میلی‌متر بوده که نبست به مدت مشابه سال گذشته با مقدار 215.1 میلی‌متر و نسبت به میانگین بلندمدت با مقدار 149.4 میلی‌متر به ترتیب با کاهش 22 و افزایش 11 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی همچنین عنوان کرد: از مجموعه 15 ایستگاه مبنای باران‌سنجی محدوده عملکرد استان تهران، بیشترین میزان بارش ثبت شده از ابتدای سال آبی جاری تا30 بهمن ماه، مربوط به ایستگاه باران‌سنجی رودک در حوضه لواسانات معادل 335 میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی چشمه اعلاء با میزان 290.1 و کمترین میزان آن مربوط به ایستگاه باران‌سنجی فیروزکوه با 103.5 میلی‌متر و ایستگاه باران‌سنجی سیمین‌دشت معادل 96.9 میلی‌متر بوده است.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه توزیع بارش‌ها در بهمن سال آبی جاری بر خلاف ماه‌های گذشته نشان از پر بارشی ارتفاعات نسبت به دشت دارد، خاطرنشان کرد: به‌دلیل پایین بودن سهم بارش‌ها در سال‌های اخیر، افزایش‌های جزئی بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تاثیر چندانی بر منابع آب نداشته و خشکسالی همچنان ادامه دارد که این واقعیت لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت تامین و مصرف آب و انرژی در سطح کشور را پررنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز