خبرگزاری کار ایران

سود خالص شرکت‌های مدیریتی تاپیکو 2 برابر شد/ رشد 361 درصدی سود نفت پاسارگاد در شش‌ماهه نخست سال/ شرایط بهتر نفت پاسارگاد در سال 99

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۰۹

سود خالص شرکت‌های تحت مدیریت هلدینگ تاپیکو در شش ماهه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه در سال 97 دو برابر شد. در این میان نفت پاسارگاد با رشد 361 درصدی سود از جمله شرکت‌هایی است که بیشترین سهم را از این رشد در اختیار دارد.

به گزارش ایلنا، میزان سود خالص شرکت‌های مدیریتی تاپیکو در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 347 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سود خالص یک هزار و 172 میلیارد تومانی در دوره مشابه سال قبل، دو برابر شده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش سودآوری، رشد 70 درصدی جمع درآمدهای عملیاتی شرکت‌ها است که یکی از شاخص‌های عملکردی کلیدی در ارزیابی شرکت‌ها به شمار می‌رود. میزان فروش در شش ماهه نخست سالجاری در شرکت‌های مدیریتی تاپیکو 8 هزار و 859 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با فروش 5 هزار و 203 میلیارد تومانی شش ماهه نخست سال 97 بیش از 70 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین میزان صادرات شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو  در شش ماه نخست سال گذشته یکهزار و 853 میلیارد تومان بود، در شش ماه نخست سالجاری به سه هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است. لازم به ذکر است که ارز حاصل از این صادرات نیز به صورت کامل و طبق برنامه مصوب بانک مرکزی به کشور بازگشته است.

رشد 361 درصدی سود نفت پاسارگاد در شش ماهه نخست سال

بر اساس این گزارش، در این میان شرکت‌های تاپیکو، «نفت پاسارگاد» با رشد 361 درصدی سود در شش ماهه نخست سال 98 از جمله شرکت‌هایی است که بیشترین سهم را از این رشد در اختیار دارد.

نفت پاسارگاد در عملکرد شش ماهه خود در سال 98 توانست 736 ریال سود به ازای هر سهم محقق کند و رشد 361 درصدی در سود به نسبت مدت مشابه سال قبل را ثبت کند، آن هم در شرایطی که در سال جاری با رشد قابل توجه قیمت مواد اولیه (وکیوم باتوم)، محدودیت های شدید در حوزه صادرات و فروش داخلی و هزینه‌های حمل دریایی روبرو بوده است.

عملکرد شش ماهه نفت پاسارگاد از سال 82 تا کنون بی‌سابقه بوده است. تیم مدیریتی مستقر در مجموعه نفت پاسارگاد از سال 97 با محوریت اجرای برنامه‌های استراتژیک و تدوین برنامه‌های 3 و 5 ساله مدل‌های فروش را در مجموعه پیاده سازی کرد که نتیجه آن جهش سود در شش ماهه نخست سال 98 بوده است.

شرایط بهتر نفت پاسارگاد در سال 99

با توجه به برنامه‌هایی که نفت پاسارگاد در دست اجرا دارد پیش‌بینی می‌شود در سال 99 شرایط این شرکت از 98 بهتر خواهد بود، البته این رشد در صورتی است که  متغیرهای موجود تغییری نداشته باشد و محدودیت‌ها به خصوص برخی محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های داخلی افزایش پیدا نکند.

یکی از دلایلی که نفت پاسارگاد توانست بهبود عملکرد داشته باشد توجه به کیفیت محصول بود تا کمیت. همچنین بالا بردن حاشیه سود و ارائه محصول مطابق با سلیقه مشتری و کیفیت بالا در رشد سودآوری نفت پاسارگاد تاثیر بسیاری داشت. با بررسی بازارهای هدف، نیازسنجی بازارهای هدف و ارسال محموله با کیفیت و ارزش افزوده بالا، نفت پاسارگاد توانست در آسیا و جهان شناخته شود و جایگاه ممتازی به نسبت قبل پیدا کند. همچنین شناخت نیاز مشتریان جزو اقداماتی بود که منجر شد ارزش فروش از مقدار فروش پیش افتاد و حاشیه سود این شرکت به نسبت سال‌های قبل افزایش چشم‌گیر داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز