خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

ساخت یک باند رفت منطقه ۲ آزادراه شمال تا پایان دولت

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۸۴

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون 300 کیلومتر آزادراه بهره‌برداری شده است و بدین ترتیب جمع آزادراه‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل شد، موجب شد 35 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش یابد.

به گزارش ایلنا ، محمد اسلامی امروز مراسم افتتاح منطقه یک آزادراه تهران - شمال  با بیان اینکه سفر به شمال برای مردما همیشه پردغدغه بود، گفت: امیدواریم با دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه یک باند رفت منطقه 2 آزادراه  تهران - شمال که در این دولت به اتمام برسد،  به سفر به شمال تسهیل شود.

وی با بیان اینکه از مرزن‌آباد تا دزدبُن در حال احداث باند دوم در جاده موجود هستیم، اظهار داشت: این اقدامات موجب می‌شود تا مردم سریع‌تر و ایمن‌تر مسافت شمال را طی کنند، اگرچه قسمت اعظم کوتاهی فاصله بین تهران تا شمال با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران - شمال محقق شد.

اسلامی با بیان اینکه منطقه یک آزادراه 60 کیلومتر فاصله را بین تهران تا چالوس کوتاه‌تر می‌کند، گفت: این قطعه  یک و نیم ساعت صرفه‌جویی زمانی دارد همچنین طبق محاسبات اولیه ما 86 میلیون مصرف بنزین در سال کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه طبق دستور رئیس‌جمهور تلاش می‌کنیم یک باند منطقه 2 آزادراه تهران - شمال را تا پایان این دولت تکمیل کنیم،‌ادامه داد: امروز سراسر کشور کارگاه راه‌سازی است و در هر استان پروژه‌های فعال داریم، ضمن آنکه از همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره قدردانی می‌کنیم.

وی از اتمام ساخت 585 کیلومتر آزادراهتا پایان سال 1400 خبر داد و گفت:  در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون 300 کیلومتر آزادراه بهره‌برداری شده است و بدین ترتیب جمع آزادراه‌هایی که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل شد، موجب شد 35 درصد طول آزادراه‌های کشور افزایش یابد.

اسلامی با بیان اینکه ‌هزار کیلومتر راه روستایی تکمیل و آسفالت شده است و یک‌هزار کیلومتر دیگر هم در دست تکمیل داریم که به دلیل بارش‌های فراوان کمی به تأخیر افتاد، اما به سرعت عملیاتی می‌شود،اظهار داشت: در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،‌موضوع رفع مناطق آسیب‌پذیر از لحاظ حجم ترافیک و حوادث جاده‌ای دنبال شد و در سال جاری فقط از محل تبدیل جاده اصلی به بزرگراه یعنی احداث باند دوم 732 کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های کشور افزودیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز