خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت؛

۱۴ واحد فعال بزرگ تولید مواد ضدعفونی در حال تامین نیاز کشور/ مجوز واردات ماسک بهداشتی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۵۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما 14 واحد فعال بزرگ تولید مواد ضدعفونی کننده داریم و در این زمینه مشکل وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی در جلسه تنظیم بازار درباره آخرین وضعیت صنایع مربوط برای مقابله با بیماری کرونا گفت: تعداد زیادی از واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده در کشور داریم که توان تامین نیاز کشور به این مواد را دارند.

وی ادامه داد: ما 14 واحد فعال بزرگ تولید مواد ضدعفونی کننده داریم و در این زمینه مشکل وجود ندارد.

وزیر صنعت درباره تامین ماسک مورد نیاز مردم گفت: واردات این کالا بلامانع اعلام شد و مجوز واردات آن صادر شده است و ارز این کالا در اولویت کالایی قرار گرفت.

رحمانی با بیان اینکه امکان استفاده از سایر ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی برای تامین مواد ضدعفونی کنند وجود دارد، اظهار کرد: یک واحد از منطقه جلفا با من تماس گرفته که تولیدکننده اسپری دارد، او مدعی شده توان تغییر خط تولید خود به مواد ضدعفونی کننده را دارد.

وی از هماهنگی با وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صدور مجوزهای موقت برای تولید مواد ضدعفونی خبر داد.

رحمانی گفت: برای واحدهای صنعتی که توان تغییر خط تولید خود برای تولید مواد ضدعفونی دارند مجوز کوتاه مدت 3 ماه صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کشور  70 فعال تولید کننده مواد شوینده دست داریم، افزود: این واحدهای با ظرفیت بالا تولیدی که دارند می‌توانند نیاز کشور در مقطع کنونی را تامین کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مواد اولیه تولید مواد ضدعفونی داخلی است و در این زمینه مشکلی نداریم.

رحمانی تنها مشکل کنونی را مربوط به تولید ماسک دانست و گفت: فقط در تولید ماسک مشکل داشتیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آن نیز فکری کرده است.

وی برای توزیع رایگان ماسک و تامین ماسک‌های مورد مراکز آموزشی و ... را پیشنهادات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای رفع این مشکل عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رسانه‌ها و مردم و مسئولان خواست اجازه فضاسازی بی‌مورد را ندهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز