خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان در گفت‌وگو با ایلنا:

بلاتکلیفی ۳۰ واگن مواد غذایی در مرز ترکمنستان/ رایزنی با تاجیکستان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۹۰۶

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان اظهار داشت: از دیروز گمرک ترکمنستان 30 واگن مواد غذایی را که از مدت‌ها پیش بارگیری شده بود را توقیف کرده است و اجازه ورود به آن را نمی‌دهد و وضعیت آنها فعلا بلاتکلیف است.

محمدحسین روشنک در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت صادرات به کشورهای آسیای میانه گفت:‌ صادرات ما به کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان، قزاقستان و ترکمنستان از طریق واگن ادامه دارد تنها محدودیت برای صادرات مواد غذایی وجود دارد. به طوری که از دیروز گمرک ترکمنستان 30 واگن مواد غذایی را که از مدت‌ها پیش بارگیری شده بود را توقیف کرده است و اجازه ورود به آن را نمی‌دهد و وضعیت آنها فعلا بلاتکلیف است.

وی ادامه داد: البته ما پیگیر موضوع هستیم و سعی می‌کنیم با رایزنی اجازه ورود را از کشور ترکمنستان بگیریم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان واردکنندگان خراسان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مرز افغانستان مشکلات زیادی نداریم و کامیون‌ها به تدریج در رفت و آ‌مد هستند. اما ترکمنستان تنها به رانندگان ترکمن اجازه ورود را می‌دهد، البته با جلسه‌ای که به معاون ریاست استاندار خراسان داشتیم به دنبال تدابیری هستیم  تا رانندگان ما نیز امکان عبور را داشته باشند.

وی افزود: باید توجه داشت که بیشتر کالاهایی که از مسیر دوغارون و لطف آباد منتقل می‌شوند ترانزیتی هستند یعنی تولید داخل ما نیستند و از سایر کشورها به آسیای میانه منتقل می‌شوند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و تاجیکستان ادامه داد: برای تاجیکستان نیز سفیر کشورمان در حال رایزنی است تا مشکلات پیش ‌آمده با این کشور نیز برطرف شود.

روشنک متذکر شد: البته باید توجه داشت کشورهای آسیای میانه و افغانستان نسبت تبادلات‌شان با کشور چین بیشتر از ما است بنابراین احتمال دارد که ویروس کرونا در این کشورها شایع‌تر از منطقه خراسان ما باشد متاسفانه در کشور ما جو روانی بیشتر است و البته این نگرانی هم حق مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز