خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم‌های FATF فراتر از تحریم آمریکا است / مهلت چهار ماهه ایران برای خروج از لیست سیاه با تصویب پارلمو و CFT

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۵۹۶

یک اقتصاددان اظهار داشت: جلسات FATF هر چهار ماه یکبار برگزار می‌شود و اگر تا آن زمان ایران این دو شرط را به اجرا برساند،‌ از لیست سیاه خارج می‌شود و اقدامات تقابلی علیه ایران تعلیق می‌شود.

کامران ندری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تاثیر قرارگیری ایران در لیست سیاه FATF در اقتصاد اظهار داشت: به طور قطع الحاق ایران به لیست سیاه FATF اثر منفی بر اقتصاد کشور خواهد داشت و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی هزینه‌های تعاملات مالی ایران با دنیا نسبت به قبل از ورود به لیست سیاه افزایش پیدا می‌کند و کشورها باید اقدامات تقابلی علیه ایران به کار بگیرند.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به عده‌ای که مدعی هستند، ورود به لیست سیاه FATF تاثیری نخواهد گذاشت چراکه پیش از این هم در شرایط تحریم قرار داشتیم، گفت: تحریم‌های حاضر از سوی کشور آمریکا اعمال شده‌است اما تحریم‌های FATF فراتر از تحریم‌های آمریکا است. چراکه قبل از ورود به لیست سیاه، بانک‌های چین، روسیه، هند و حتی ترکیه حاضر به همکاری با ایران بودند و به تحریم‌های آمریکا اهمیت چندانی نمی‌دادند. از سوی دیگر قوانین داخلی کشورشان هم اجباری بر سخت‌گیری با ایران نداشت.

وی افزود: اما در شرایط حاضر باید اقدامات سختگیرانه‌تری درباره حساب‌های باز شده از سوی ایرانی‌ها یا حساب‌هایی که با ایرانیان در ارتباط هستند انجام دهند.

ندری با بیان اینکه به دلیل تحریم‌های آمریکا با بخش عمده‌ای از نظام مالی بین المللی ارتباط مالی نداشتیم، گفت: این شرایط امروز فراتر است و نمی‌توانیم با نظام بانکی دنیا ارتباط برقرار کنیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: حتی اگر تحریم‌های امریکا برداشته شود ما در لیست سیاه FATF باقی می‌مانیم.

وی با بیان اینکه تنها راه خروج ایران از لیست سیاه FATF تصویب دو شرط CFT و پالرمو است، اظهار داشت: جلسات FATF هر چهار ماه یکبار برگزار می‌شود و اگر تا آن زمان ایران این دو شرط را به اجرا برساند،‌ از لیست سیاه خارج می‌شود و اقدامات تقابلی علیه ایران تعلیق می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز