خبرگزاری کار ایران

کشف دو کیلوگرم تریاک از محموله پستی به مقصد کانادا

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۴۷

با هوشیاری ماموران گمرک فرودگاه امام(ره) و پرسنل پایانه هوشمند بار ایران ایر دو کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در یک محموله پستی که رابط "الکتروموتور"با "گیربکس" اظهار و مقصد آن کشور کانادا بود، کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا رضا گلی، مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در این باره گفت: پرسنل حراست  پایانه هوشمند بار "ایرا ن ایر" فرودگاه بین المللی امام (ره) در حین چک و کنترل محموله‌های ارسالی در واحد ایکس ری به یک محموله ارسالی به کشور کانادا که قرار بود توسط یکی از شرکت های پستی ارسال شود، مشکوک و با هماهنگی با گمرک و پلیس فرودگاه، محموله به واحد مربیان  سگ‌های موادیاب گمرک برای بررسی ارسال شد که با بررسی به عمل آمده از سوی مربیان سگ موادیاب، وجود مواد مخدر در این محموله تایید شد.

گلی درادامه افزود: پس از تایید واحد مربیان سگ های موادیاب گمرک، مراتب به مقام  قضائی، منعکس و با حضور نماینده  مقام قضائی محموله مورد نظر مورد دریل کاری  قرار گرفت که پس از تائید فیزیکی وجود مواد مخدر، با فرز کاری دستگاه "رابط الکتروموتور با گیربکس" توسط ماموران گمرک، به میزان دو هزار گرم تریاک با لفاف کشف و به مقامات قضایی تحویل شد.

مدیرکل مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: در موردی دیگر طی چند روز گذشته  158 کیلوگرم هروئین که در دو کامیون ترانزیتی به مقصد لهستان جاساز شده بود نیز توسط مأموران پرتلاش گمرک بیله سوار کشف و ضبط شد.

گلی اضافه کرد: دو کامیون‌ که حامل 34 تن فیلتر آب صادراتی بودند، به مقصد کشور لهستان اظهار شده و قرار بود از طریق گمرک بیله‌سوار وارد جمهوری آذربایجان شود.

وی افزود: هروئین‌های مذکور که به طور ماهرانه و کاملا حرفه‌ای در کف هر یک از کامیون‌ها جاسازی شده بود، با هماهنگی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک جمهوری اسلامی ایران، توسط گمرک بیله سوار کشف و با نظارت اداره اطلاعات و دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان بیله‌سوار تحت تدابیر ویژه‌ای از کامیون‌ها خارج و در اختیار مقامات امنیتی و قضایی قرار گرفت.

مدیر کل مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران ضمن قدردانی از تلاش کارکنان گمرکات کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل، رانندگان و افراد بی‌گناه ممکن است از جاسازی مواد مخدر در وسائل نقلیه و کالاهای تجاری بی‌اطلاع باشند و در نتیجه سرنوشت خود و اموال و دارائی شان مورد سوءاستفاده سوداگران مواد مخدر قرار گیرد. لذا از کلیه هموطنان عزیزی که از جاسازی انواع مواد مخدر در وسائل نقلیه و کالاهای تجاری مطلع می‌شوند درخواست می‌شود، اخبار و اطلاعات خود را در اختیار سازمان‌های متولی قرار دهند تا با اقدام مناسب و سریع، از ورود آسیب به جامعه و اشخاص بی‌گناه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز