خبرگزاری کار ایران

محمدرضا مدرس خیابانی:

وزارت نفت به تعهدات خود عمل نکرد/ نگران ارائه سوخت کم سولفور در بورس انرژی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۳۳۷

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی گفت: وزارت نفت به تعهدات خود برای تامین سوخت کم سولفور کشتی‌ها عمل نکرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا مدرس خیابانی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه در حال حاضر شرکت کشتیرانی 130 ناوگان فعال دارد، اظهار داشت: نسبت به سال گذشته افزایش 20 درصدی ظرفیت‌ها را داریم اما با توجه به این موضوع در این مدت مذکور یک‌درصد افزایش حمل بار داشتیم.

وی ادامه داد: ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه کانتینری و فله در خلیج فارس فعال است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با اشاره به انعقاد توافقنامه‌ها با ایزوایکو برای تعمیرات و ساخت شناور اظهار داشت: خوشبختانه توان تعمیرات شناورها و کشتی‌ها در داخل کشور وجود دارد از این رو برای تعمیرات ادواری با شرکت ایزوایکو تفاهمنامه منعقد کردیم و توقع ما این است که این خدمات به صورت ریالی ارایه شود.

وی افزود: همچنین برای ساخت دو فروند کشتی 37 هزار تنی با این شرکت توافقنامه امضا کرده‌ایم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: کشتیرانی در خط مقدم تحریم‌ها قرار دارد و باید به آن توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه امروز با مشکل تامین سوخت کم سولفور برای کشتی‌ها مواجه هستیم، اظهار داشت: نیاز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تامین سوخت کم سولفور ماهانه 40 هزار تن است و برای تامین آن با وزارت نفت هم توافق‌هایی صورت گرفت اما در دو ماه گذشته تقریبا 30 هزار تن از طریق وزارت نفت و پالایشگاه شازند تامین شد و متاسفانه 50 تن مابقی را از سایر مبادی تامین کردیم.

وی تاکید کرد: دیگر مشکل ما این است که سوخت کم سولفور را باید از پالایشگاه شازند تحویل بگیریم که حمل آن هم هزینه‌ها و هم تهدیدات را افزایش می‌دهد .

نگران عرضه سوخت کم سولفور در بورس انرژی هستیم

مدرس خیابانی ادامه داد: گفته می‌شود قرار بر این است سوخت کم سولفور از طریق بورس انرژی عرضه شود که ما نگران این موضوع هستیم چراکه در این صورت با مشکل مواجه خواهیم شد. اگر قرار است سوخت کم سولفور را از طریق بورس عرضه کنند باید استثنائاتی برای خطوط کشتیرانی قائل شوند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه از دولت تقاضا داریم در بخش خدمات  یعنی حمل‌ونقل هم از تعرفه‌ها حمایت داشته باشد تا با کاهش هزینه‌های تمام شده از تولید ملی در این بخش هم حمایت شود، گفت: کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل باعث کاهش حمل بار و در نتیجه کاهش قیمت‌ها برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی تاکید کرد: 7 هزار شاغل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی هستند که با این تصمیم دولت از این افراد و اشتغالزایی در کشور هم حمایت می‌شود.

مدرس خیابانی در پایان با انتقاد از دولت نسبت به عدم اختصاص یارانه برای سوخت مسافری کشتی‌ها اظهارداشت: سوخت مورد نیاز در این بخش 8 هزار تن است و دولت می‌تواند با ارائه یارانه از حمل‌ونقل مسافری هم حمایت کند. ما نمی‌خواهیم فعالیت در بخش ناوگان مسافری را تعطیل کنیم چراکه مردم از آن استفاده می‌کنند اما دولت هم باید یارانه‌ای برای این بخش در نظر بگیرد تا هزینه تمام شده برای مردم کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز