خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد؛

۱۹۱۷ نازل بنزین مشکل کم‌فروشی یا دستکاری سیستم داشتند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۵۵

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: براساس بازرسی‌های صورت گرفته از اول فروردین تا ۲۶ بهمن ماه ۱۹۱۷ نازل دارای مشکل فنی اعم از کم‌فروشی یا دستکاری سیستم بوده است که این تعداد از بازرسی ۸۰ هزار و ۸۱۳ نازل در سراسر کشور استخراج شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری رئیس سازمان ملی استاندارد ایران آخرین فعالیت‌های این سازمان در سال جاری تشریح شد.

نیره پیروزبخت با اشاره به افزایش قیمت بنزین و اهمیت بازرسی از مراکز عرضه این ماده سوختی گفت: معتقدم بازرسی‌های صورت گرفته از اول فروردین تا 26 بهمن ماه 1917 نازل دارای مشکل فنی اعم از کم‌فروشی یا دستکاری سیستم بوده است که این تعداد از بازرسی 80 هزار و 813 نازل در سراسر کشور استخراج شده است.

وی ادامه داد: مشکلات این نازل‌ها در آن حد نبوده که باعث توقف فعالیت مرکز عرضه‌کننده شود و با همکاری وزارت نفت اگر اصلاحات موردنظر صورت بگیرد این نازل‌ها به مدار باز خواهند گشت.

پیروزبخت در خصوص بازرسی از وسایل بازی گفت: از اول فروردین تا بهمن ماه 12 هزار و 800 دستگاه توسط 20 شرکت بازرسی همکار مورد بازرسی قرار گرفته است. ما 1800 مرکز فعال تفریحی در سراسر کشور داریم و 20 استاندارد جدید در این حوزه تعریف کردیم. با توجه به اقدامات انجام شده می‌توان گفت در این حوزه مشکلی نداریم.

وی در خصوص برند حلال گفت: شورای فقهی حلال به ریاست آیت‌الله مبلغی زیر نظر سازمان در شهر قم فعال است و اعضای این شورا که عمدتاً از فقها هستند، در سراسر کشور کار بازرسی را انجام می‌دهند و تاکنون 63 پروانه حلال صادر شده است.

پیروزبخت در خصوص پیشنهاد واردات خودروهایی با قیمت کمتر از 10 هزار دلار به کشور گفت: این قبیل خودروها هیچکدام قادر به پاس کردن استانداردهای 85گانه نیستند. برای ما قیمت خودروها مهم نیست بلکه هر خودرویی نتواند این استانداردها را پاس کند، به آن اجازه واردات یا تولید نخواهیم داد. اکنون نیز تعداد زیادی خودرو در گمرکات کشور وجود دارد که به همین دلیل اجازه ورود به آنها داده نشده است.

وی در خصوص تفاهمنامه‌های استاندارد مشترک با بازارهای صادراتی گفت: اصلی‌ترین بازار ما عراق است که 10سال است ما با این کشور در حال مذاکره هستیم اما هنوز نتوانسته‌ایم از نظر مسائل استاندارد و بازدهی با آنها به یک نقطه مشترک برسیم. عراقی‌ها در سال‌های قبل چهار شرکت بازرسی اروپایی را انتخاب کردند که سه شرکت آنها مورد تایید ما هستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: اخیرا نیز چهار شرکت دیگر از سوی عراقی‌ها معرفی شده که از بین آنها فقط یک شرکت چینی مورد تایید ما است.

پیروزبخت در خصوص استانداردهای کشور گفت: لبنیات، لوازم برقی، لوازم خانگی و بسیاری دیگر از کالاهای ایرانی از کیفیت خوب و قابل رقابتی برخوردار هستند و ما مطابق با آخرین استانداردهای جهانی با آنها رفتار می‌کنیم و آنها نیز توانسته‌اند خود را با این استانداردها تطبیق دهند.

وی در خصوص بازار اوراسیا گفت: با توجه به اینکه ما به تازگی با این حوزه وارد تجارت آزاد شدیم، وضعیت مناسبی داریم و در حال حاضر در حال تبادل مقررات و ضوابط خود با سازمان‌های همپای خود در این کشورها هستیم. به طور حتم در صورت رسیدن به یک نقطه مشترک در حوزه استاندارد، تجارت ما با این حوزه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز