خبرگزاری کار ایران

مهرشاد جواهر دشتی:

اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای اتصال شرکت‌های بزرگ با دانش‌بنیان‌ها برای رفع گلوگاه‌های فناورانه

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۹۰۲

مشاور معاون امور علمی و فناوری رییس‌جمهور از اعلام آمادگی این معاونت برای ارتباط شرکت‌های بزرگ با دانش بنیان‌ها برای رفع گلوگاه‌های فناورانه خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرشاد جواهر دشتی در نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه ما در دوره اقتصاد بدون نفت تمرکز خود را بر نظام نوآوری گذاشته‌ایم، اظهارداشت: 15 هزار بررسی از شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به تایید 4 هزار و 700 شرکت شد که بیش از 500 شرکت از 10 میلیارد تا 4 هزار میلیارد فروش دارند.

وی با بیان اینکه انتقال فناوری، شاخص ارزیابی این شرکت‌ها است، افزود: این عامل اساسی برای بومی‌سازی فناوری‌ها به کار گرفته می‌شود و با توجه به اصل جلوگیری از خام‌فروشی روی ابزار بومی‌سازی فناوری‌ها تاکید داشته است.

مشاور معاون امور علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ما به عنوان نهاد تسهیلگر آماده‌ایم شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ برای رفع گلوگاه‌های فناورانه وصل شوند. همچنین توسعه زیست بوم اقتصاد در صنعت پتروشیمی ایجاد شود .

وی یادآور شد: عناصر زیست بوم نیازمند تامین مالی برای ایجاد نهادهای پشتیبان هستند که با کمک هلدینگ در حال بررسی ایجاد یک مرکز در ماهشهر در این زمینه هستیم.

جواهردشتی تاکید کرد: یکی از اقدامات معاونت علمی ریاست جمهوری مشارکت معنوی در رویدادهای به هم رسانی شرکت های دانش بنیان به صورت هدفمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز