خبرگزاری کار ایران

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

سامانه سنجش از راه دور رصد مزارع راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۷۷

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: سامانه سنجش از راه دور عملیات داشت‌، برداشت و رصد مزارع به صورت پایلوت در چند استان کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل اسفندیاری‌پور در هفتاد و چهارمین جلسه کمیته فنی گندم که امروز از طریق ویدئوکنفرانس در سالن جلسات شهیدان نعمتی جم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه کمیته فنی بذر لازم است در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و برنامه پایش و پیش‌آگاهی مزارع نیز مرتب تحت کنترل باشد.

وی گفت: ضروری است اطلاعات گندمکاران در سامانه پهنه‌بندی به صورت دقیق و کامل ثبت شود.

مجری طرح گندم با اشاره به این که اعتبار برای تامین ادوات مورد نیاز در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این اعتبارات باید در قالب کارنده‌های روی پشته، کشت مستقیم و با تاکید بر بهره‌برداری برای راننده‌های حرفه ای تخصیص یابد.

اسفندیاری پور گفت: سامانه سنجش از راه دور عملیات داشت و برداشت و رصد مزارع با همکاری دفتر فناوری آمار و اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در چند استان کشور راه‌اندازی می‌شود و لازم است استان‌ها در این زمینه همکاری کنند.

در ادامه این نشست، گزارش اقدامات انجام شده در خصوص تدارک سموم علف‌کش، حشره‌کش، قارچ‌کش و شبکه‌های مراقبت، پایش و پیش‌آگاهی توسط دکتر سرافرازی معاون سازمان حفظ نباتات، گزارش تدارک کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه به تفکیک استان‌ها توسط مهندس ملازاده معاون شرکت خدمات حمایتی و جبرییلی از سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین گزارش مقایسه ارزیابی و اقتصادی فرآوری بذر گندم در سامانه‌های داخلی و وارداتی به منظور بهبود فرآوری بذر کشور توسط دکتر گازر محقق موسسه تحقیقات فنی و مهندسی ارائه شد.

در این نشست، رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی، نمایندگان موسسات تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و معاونین بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت، مدیران حفظ نباتات، روسای ادارات فناوری‌های مکانیزه و اعضای بنیاد توانمندسازی گندمکاران استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز