خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تامین اجتماعی:

پرداخت تمام بدهی به مراکز درمانی تا هفته آینده/ نیازی نیست به بخش خصوصی فشار وارد کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۱۴

مدیرعامل تامین اجتماعی اظهار داشت: 10 هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر پرداخت کردیم و باقی آن را تا هفته آینده پرداخت خواهیم کرد و بدهی خود را به صفر می‌رسانیم.

به گزراش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دریافت پنج هزار میلیارد تومان از دولت گفت: این مبلغ در سازمان برنامه و بودجه معطل مانده بود اما سرانجام اجرایی شد این در حالی است که سازمان ما دولتی است و برای حقوق کارگران و بازنشستگان باید از ظرفیت دولتی بودن استفاده شود تا کارها با سرعت انجام پذیرد.

سالاری افزود: هفته آینده مطالبات بخش خصوصی تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد و همچنین بدهی‌های سازمان به بانک‌ها کاهش خواهد یافت. ضمن اینکه ما آمادگی تشکیل جلسات شورای عالی تامین اجتماعی را داریم.

وی افزود: کسی اصرار ندارد بدنه سازمان دولتی بماند فضای کسب و کار هر چقدر پرتنش باشد مشکلات و چالش‌های ما نیز بیشتر خواهد شد چرا که فعالان اقتصادی تامین کنندگان اصلی منابع ما هستند.

وی افزود: گرفتاری‌های شما به ما هم سرایت می‌کند اما باعث نمی‌شود که ما بی‌رحم شویم و قانون را کنار بگذاریم البته این بدان معنا نیست که منابع نسل آینده را اکنون صرف کنیم و به فکر آیندگان نباشیم.

سالاری ادامه داد: برای سال آینده ما بودجه خود را در سناریوهای مختلف تنظیم کردیم و رقمی در حدود 172 هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم وضعیت معمول ماهیانه ما به جز ماه‌های آخر سال و بهمن‌ماه که عیدی مستمری بگیران را به مبلغ 3500 میلیارد تومان شامل می‌شود را پرداخت می‌کنیم اما ماهانه 9600 میلیارد تومان هزینه دادیم.

وی افزود: در آذرماه منابع و مصارف ما باهم تصادف داشته اما در دیماه حدود 200 تا 300 میلیارد تومان منابع ما بیش از مصارف بوده است. با توجه به این اعداد و ارقام وضعیت نگران کننده‌ای نداریم و نیازی نیست که به بخش خصوصی فشار وارد کنیم و هیچ گونه سهم‌فروشی هم نکردیم.

مدیرعامل تامین اجتماعی در مورد بدهی به مراکز درمانی گفت: 10 هزار میلیارد تومان از بدهی به این مراکز را در خرداد و تیر پرداخت کردیم و باقی آن را تا هفته آینده پرداخت خواهیم کرد و بدهی خود را به صفر می‌رسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز