خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

اعتماد خوبی بین دانشگاه‌ها و صنعت شکل گرفته است/ در بهینه‌سازی انرژی ضعیف هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۸۵

وزیر نفت اظهار داشت: فعالیت استارت‌آپ‌ها می‌تواند برای صنعت نفت تحول ایجاد کند و مشکلات زیادی از این صنعت را حل نماید. در این راستا بهینه‌سازی انرژی زمینه‌ای است که انتها ندارد و ما در آ‌ن ضعیف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه در گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه نفت و ارائه نیازمندی فناورانه با بیان اینکه حدود یک سال است بر روی شرکت‌های دانش بنیان تمرکز کرده‌ام گفت: طی بررسی‌ها متوجه شدم که سازوکارهای بسیاری در کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده است.

زنگنه ادامه داد: در دوره قبل تلاش شد که در رشته‌های بالادستی صنعت نفت را در دانشگاه‌ها راه‌اندازی کنیم. در سال 76 کل هیات علمی رشته‌های بالادستی تنها پنج نفر بودند و در دانشگاه‌های نفت نیز بخش بالادستی وجود نداشت. بنابراین در آن دوره آزمایشگاه‌ها را تجهیز و تعدادی از اساتید را برای آموزش به خارج از کشور اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه امروزه یک جریان زنده و فعال از فارغ‌التحصیلان در رشته‌های بالادستی داریم گفت:‌ در حال حاضر اعتماد خوبی بین دانشگاه‌ها و صنعت شکل گرفته است. و این امر می‌تواند برای آینده بهتر کشور تاثیرگذار باشد.

وزیر نفت این روز را یک روز مبارک دانست و گفت: برای توسعه استارت‌آپ‌ها باید یک زیست بوم مناسبی ایجاد شود و اجزای آن نیز مهیا باشد.

زنگنه افزود: فعالیت استارت‌آپ‌ها می‌تواند برای صنعت نفت تحول ایجاد کند و مشکلات زیادی از این صنعت را حل نماید. در این راستا بهینه‌سازی انرژی یک زمینه‌ای است که انتها ندارد و ما در آ‌ن ضعیف هستیم.

وی اظهار کرد: برای حمایت از استارت‌آپ‌ها ابتدا یک زمین 17 تا 18 هکتاری در ری در نظر گرفته شده است که بخش اول آن ظرف چند ماه آینده آماده خواهد شد و شرکت‌ها می‌توانند در آنجا مستقر شوند.

وزیر نفت ادامه داد: قدم بعدی صدور مجوز صندوق پژوهشی و فناوری نفت بود که به همت وزیر علوم و صندوق شکوفایی و فناوری صادر شد.

زنگنه افزود: سرمایه اولیه آن صد میلیارد تومان است که قابل افزایش بوده و به عنوان پشتوانه مالی برای شرکت‌های دانش بنیان است.

وی اظهار کرد: شرکت‌هایی که در ری مستقر می‌شوند یک اعتباری برای فعال کردن کارهای آ‌نها داده می‌شود همچنین سیستم تضمین خرید نیز برای آنها فعال خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه پژوهشکده نفت بر روی همه استارت‌آپ‌ها باز است گفت: قرار است یک سری تفاهم‌نامه همکاری با فازهای علم و فناوری‌های منتخب امضا خواهد شد. همچنین برای توسعه فناوری با صنایع پایین دستی نیز قرارداد امضا خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز