خبرگزاری کار ایران

عباس کشاورز خبرداد:

تولید ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور در خوزستان/مشکل قیمت کود با پتروشیمی‌ها حل شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۶۳۹

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان خوزستان بیش از ۴۰ درصد از شکر و ۱۵ درصد گندم مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

به‌گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز امروز پس از بازدید از مزارع گندم، کلزا و چغندرقند شهرستان شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان از نظر کشاورزی برای کشور اهمیت دارد و بیش از ۴۰ درصد از شکر کشور را این استان تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ تا ۱۸ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می شود، خاطرنشان کرد: کلزا در این استان توسعه خوبی داشته است و بذر کلزای بهاره کشور در خوزستان تولید می شود.

کشاورز با بیان این که تولیدات سبزی و صیفی استان خوزستان، تنظیم کننده بازار این محصولات در تمام فصول کشور است، تصریح کرد: خوزستان تغییرات و پیشرفت های شگرفی در کشاورزی داشته است؛ اراضی آن آبادتر شده و از روش های جدید که از نظر عملکرد بالاست و با کاهش هزینه ها همراه است، استقبال می کند.

وی با اشاره به این که در خوزستان، کشاورزان بیش از ۷۵ درصد بذر گندم مورد نیاز را از بذر جدید مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت در زمینه تامین بذر به ویژه ارقام جدید که مقاوم به افت زنگ گندم هستند، می توانیم بر تولید گندم در استان اثرگذار باشیم.

کشاورز یادآور شد: خوزستان گندم درجه یک را در کشور تولید می کند و لازم است، کیفیت گندم تولیدی را غنی و گندم مورد نیاز صنعت آرد و نان را تامین کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در تامین کود مورد نیاز کشاورزان محدودیتی نداریم، خاطرنشان کرد: مسائلی که در رابطه با قیمت کود با پتروشیمی‌ها وجود داشت، توسط دولت حل شد؛ روزهای اخیر هم به‌علت تامین گاز خانگی، گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها قطع شده که این مشکل نیز از روز شنبه آینده برطرف خواهد شد.

وی گفت: علیرغم تحریم‌ها، انواع آفت‌کش‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

کشاورز، وضعیت کلزا در خوزستان را مطلوب توصیف کرد و با اشاره به بازدیدش از مزارع کلزای شهرستان شوش گفت: انتظار ما این است که در تناوب غلات ۱۵ درصد کلزا کشت شود که این مهم در شهرستان شوش محقق شده است.

وی درباره چغندرقند اظهار امیدواری کرد با آمادگی کارخانجات مشکل جذب چغندرقند و همچنین حمل و نقل این محصول حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز