خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران عنوان کرد:

ایران جزو هفت تولیدکننده برتر طلا و جواهر دنیا

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۴۴۸

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران را جزو هفت کشور برتر تولیدکننده طلا و جواهر در دنیا دانست و گفت: در زمینه صادرات تولیدات این صنعت، دچار ضعف جدی هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و وتجارت، بهمن حسین‌زاده، با بیان اینکه ایران، جزو هفت کشور برتر طلا و جواهرسازی در جهان محسوب می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیاد جهانی ساخت طلا و جواهرسازی کشور انگلستان، توانسته در سال ۲۰۱۱ میلادی رتبه پنجم، در المپیادجهانی کانادا سال ۲۰۰۹ میلادی دیپلم افتخار و رتبه هفتم، در سال ۲۰۱۳ میلادی و در آلمان رتبه دوم و همزمان مدال نقره و در سال ۲۰۱۵ میلادی در برزیل، دیپلم افتخار و رتبه پنجم را کسب کند که این افتخاری بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بر این اساس، ایران در زمینه ساخت طلا و جواهرسازی در وضعیت مطلوبی در جهان قرار داریم؛ اما در زمینه صادرات محصولات این صنعت به خصوص در رشته جواهرسازی و تولید انبوه آن، دچار ضعف جدی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: حضور ایران در بازارهای جهانی مستلزم معرفی توانمندی‌های این صنعت است که بر این اساس برگزاری و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند تأثیر به سزایی در رشد صادرات این حوزه داشته باشد.

همچنین اسفندیار سیفی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر ایران نیز با بیان اینکه علیرغم تحریم‌ها، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر، نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است، گفت: ۱۲۵ شرکت ایرانی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای ترکیه، ایتالیا، آلمان، انگلیس و ژاپن در این رویداد حضور دارند که ۹۰ شرکت از آنها، تولیدکننده طلا و جواهر ایرانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا ۷ کشور ایتالیا، ترکیه، هند، کره جنوبی، هنگ کنگ، تایلند و ایران جزو تولیدکنندگان برتر طلا و جواهر هستند و ایران می کوشد با افزایش میزان صادرات خود در این زمینه در میان این کشورها به رتبه برتری دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز