خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات:

تعهدات خودرویی تقریبا به روز شد/ حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۵۸۶

مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت با اعلام کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به زیر 30 روز گفت : بیش از 33 درصد شکایات و تخلفات رسیدگی شده در 6 ماهه ابتدای سال جاری در حوزه امورصنفی بوده است و بعد از حوزه صنفی بیشترین تخلف و شکایت درحوزه خودرو با بیش از26 درصد قرار دارد .

به گزارش ایلنا، غلامرضا صارمیان افزود: همچنین به دلیل اعمال تحریم و مشکلات مربوط به تامین قطعات ، تاخیر درانجام تعهدات شرکت‌های خودرویی، بیشترین شکایت از طرف مشتریان مطرح شده است.

به گفته وی در 6 ماهه ابتدای سال حوزه صنعتی 12.8 درصد ، حوزه معدنی 6.5 درصد ، اشتغال 4.5 درصد امور بازرگانی و تجارت 4.4 درصد ، امورپرسنلی بیش از 3 درصد و تخلفات اداری 2 درصد شکایات و تخلفات را به خود اختصاص دادند .

صارمیان در ادامه با تشریح برنامه های این دفتر افزود : بازرسی های مستمری را در برنامه کاری خود داریم به طوری که در 6 ماهه ابتدای سال 160 نفر روز بازرسی از سازمانهای استانی و سازمانهای تابعه انجام شد و بازرسی های موردی که از طرف و با دستور وزیر محترم صمت و مراجع دیگر صورت می گیرد 39 نفر روز بوده است .

وی ادامه داد : بازرسی های میدانی7 مورد بوده و مهمترین بازرسی های صورت گرفته در سطح استانی به لحاظ موضوع شکایات واصله و عملکرد سازمانی از استانهای تهران،‌لرستان و همدان می باشد.

همچنین سازمانهای زمین شناسی و اکتشافات معدنی ، موسسه مطالعات و و پژوهشهای بازرگانی ، مرکز ملی فرش، وشرکتهای ایران خودرو و سایپا از جمله سازمانهای وابسته و شرکتهایی هستند که بصورت موردی و میدانی تحت بازرسی و نظارت قرار گرفته اند .

حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو

صارمیان تصریح کرد : از سوی این دفتر روزهای شنبه و دوشنبه درمعاونت بازاریابی و فروش شرکت های ایران خودرو وسایپا بازرس مقیم برای رسیدگی به شکایتها و تسریع در رفع مشکلات مشتریان حضور می یابد.

وی اعلام کرد : با اقدامات بهنگام وزارت صمت و تاکید شخص وزیر، شرکتهای بزرگ خودرویی و وارد کننده خودرو تعهدات خود را بروز کردند و بسیاری از شکایات منجر به اخذ رضایت مردم و خریداران شد و هدف ما نیز این است که در این حوزه هماهنگی و تعامل را با شرکتهای خودرویی ادامه دهیم تا بدعهدی های دوران تحریم به حداقل برسد .

صارمیان در ادامه با تشریح وظایف این دفتر افزود : گزارشات و شکایاتی از سوی مراجع نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات ، دفتر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری ، اشخاص حقیقی و .. به این دفتر ارجاع می شود. و ما بلافاصله ثبت و در 24 ساعت اول به مرجع ذیربط منعکس می کنیم و با پیگیری، پاسخ نهایی که دال بر رفع مشکل شاکی باشد به حوزه ذیربط داده می شود.

وی پاسخگویی به شکایات را از دیگر وظایف این دفتر عنوان کرد و افزود: به محض وصول شکایت راستی آزمایی صورت می گیرد و برای محافظت از حقوق مردم به مراجع ذیربط ارجاع خواهد شد .

صارمیان تصریح کرد: اگر شکایات درون سیستمی باشد این دفتر با اعمال سیاستهای خود سعی در رفع مشکل خواهد داشت و نهایتا در صورت عدم رفع باتوجه به شرایط و امکان قانونی این دفتر گزارش به مراجع ذیربط و مقام عالی وزارت منعکس می شود .

وی تاکید کرد : درعین حال که ارزش و کرامات انسانی اشخاص و همکاران باید حفظ و صیانت شود ، براساس وظایف ذاتی این دفتر و تاکیدات وزیر محترم صمت با هرگونه تخلف و جرمی بدون اغماض برخورد می شود،که این موضوع نیز اخیراً‌ به کلیه سازمانها در دستگاههای تابعه ابلاغ گردیده است.

صارمیان ادامه داد : خرداد ماه سال جاری به منظور تقویت و ارتقاء فرهنگ نظارت و بازرسی و همچنین توسعه و استقرار شفافیت عملکرد در سطح وزارتخانه و اهمیت و نقش آن در ارتقاء سلامت اداری و سازمانی و حصول اطمینان از اجرای صحیح قوانین و مقررات، آیین نامه ها و بخشنامه های جاری و تعامل مثبت و سازنده با نهادها و مراجع نظارتی و بازرسی برون سازمانی به تدوین بخشنامه نظام نامه بازرسی و ابلاغ آن توسط مقام عالی وزارت به کلیه معاونتهای ستادی، دفاتر مستقل، واحدهای وابسته و تابعه اقدام کردیم.

صارمیان گفت : در حوزه ارزیابی عملکرد باتوجه به اخذ اطلاعات و مستندات عملکردی براساس شاخصهای عمومی و اختصاصی ازمجموعه حوزه های ذیربط وزارت صمت ارزیابیها به دقت انجام و گزارش کامل نتایج ارزیابی ها به وزیر محترم متبوع و مراجع ذیربط و ریاست جمهوری منعکس می شود .

مقابله با فساد اداری به طور جدی پیگیری می شود

این مقام مسئول در ادامه افزود : به استناد تبصره یک ماده 91 و 92 قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل اجرایی آن ، بازرسانی در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و ستاد وزارتخانه به منظور انجام بازرسی های مستمر در رابطه با تخلفات اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری منصوب شدند تا با انجام بازرسی های لازم و جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری ( رشوه خواری، سوء استفاده از مقام اداری و ....) و رعایت بی طرفی و امانت داری انجام وظیفه نمایند.

شفاف سازی، سالم سازی و مقابله با فساد

صارمیان از طرح ریزی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با فساد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن بند 18 از شماره بندهای مرتبط با سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و برنامه های مقام عالی وزارت و در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده، اقدام به تعریف پروژه شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری کرده ایم.

وی افزود : این پروژه با رویکرد سنجش فساد و سلامت اداری جهت نظارت، پیشگیری و ارتقاء سلامت اداری و کاهش فساد و همچنین ارتقاء شناخت، آگاهی بخشی و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه های ضد فساد خواهد بود .

مدیر کل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد : تحلیل نتایج حاصل از سنجش و ارائه گزارش های مدیریتی" ، " شناسایی نقاط آسیب پذیر و زمینه های قابل بهبود و ارائه راهکارهای ارتقای سلامت اداری و سازمانی در سطح وزارت متبوع"و ... از برنامه های این دفتر بوده که تا پایان سال انجام می گردد.

صارمیان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی قانون است افزود : همکاران این دفتر در میز خدمت شکایت مردم در هر رسته ای از حوزه های صنعت ، معدن و حوزه تجارت و نیز به عنوان ناظر عملکرد همکاران اداری ، سازمانهای تابعه و استانی رسیدگی می کنند و سعی براین است تا با حفظ کرامت انسانی در بهترین وضعیت ممکن پاسخگوی شکایات ارباب رجوعان باشیم.

وی راههای ارتباطی ثبت شکایات و تخلفات را اعلام و افزود : مردم عزیز می توانند با مراجعه به پورتال وزارت صمت به آدرس www.mimt.gov.ir و با پر کردن فرم الکترونیکی ثبت شکایات و نیز مراجعه به سامانه سامد که سامانه الکترونیکی مردم با دولت است و نیز مراجعات حضوری شکایت های خود رابه ثبت برسانند .

همچنین از طریق شماره فکس 88897624 ، شماره تلفن های 88897583 و 88905686 و نیز سامانه پیامکی 09122965087 برای اخذ شکایت و اعلام تخلف درخدمت مردم و همکاران محترم هستیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز