خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت مطرح کرد:

افزایش ۶ میلیارد دلاری درآمد با امضای پنجمین قرارداد IPC/ عده‌ای می‌گفتند شرکت‌های ایرانی گرگ‌زاده‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۵۶۰

وزیر نفت اظهار داشت: بنده وقتی پیشنهاد شرکت ایرانی را برای توسعه میادین به دولت فرستادم عده‌ای گفتند اینها گرگ‌زاده هستند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میادین نفتی پارسی و پرنج که بین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مپنا برگزار شد، گفت: این قرارداد بعد از فاز 11 پارس جنوبی، آبان و پایدار غرب، سپهر و جفیر، پایدار شرق چشمه خوش و دالپری پنجمین قرارداد از نوع IPC است. تا حدی این قرارداد خوزستانی است اما به لحاظ محتوا براساس IPC تبیین شده است.

وی افزود: سال 95 بعد از بحث‌های زیادی که در هیات مدیره شد، قرارداد تصویب و به نتیجه رسید. این مدل قراردادی طرح جدیدی است و اولین نوع قرارداد در این قالب در حوزه مناطق نفت‌خیز جنوب است.

وزیر نفت با بیان اینکه 121 میلیون بشکه نفت تولید تجمعی از این میادین خواهد بود، افزود: میزان سرمایه‌گذاری آن 6 میلیارد دلار و مدت قرارداد 10 سال است.

زنگنه خاطرنشان کرد: برنامه مهم برای این میادین فشارافزایی است که نیاز به ماشین‌های دوار و توربین دارد که با حضور شرکت مپنا، کار به صورت 100درصد ایرانی انجام خواهد شد.

وی گفت: بنده وقتی پیشنهاد شرکت ایرانی را برای توسعه میادین به دولت فرستادم عده‌ای گفتند اینها گرگ‌زاده هستند. همچنین وقتی مپنا را احداث کردم گفته شد که خلاف منابع ملی است، همین‌ها بعدها گفتند جزو افتخارات ملی است؛ این افراد بسیار جسور در دروغگویی و حقه‌بازی هستند. همین افرادی که این سخنان را می‌گویند قطعا دو سال دیگر این اقدامات ما را جزو افتخارات ملی خود می‌دانند.

وزیر نفت با بیان اینکه بعد از موضوع فناوری در توسعه میادین نفتی باید روی تامین مالی کار شود، خاطرنشان کرد: در این قراردادها 876.5 میلیون دلار کار خالص انجام می‌شود که تلاش می‌شود بیشترین سهم متعلق به شرکت‌های ایرانی باشد.

زنگنه با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم باید حتما شرکت‌های ایرانی در قراردادهای IPC و EPC صنایع بالادست فعال شوند، ابراز امیدواری کرد: در ادامه کار و مجموعه اقدامات مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت هرچه زودتر این قرارداد را تنفیذ کنند.

مقام عالی وزارت نفت یادآور شد: امیدوارم طوری کار کنیم که امید و نشاط زنده باشد و مجموعه ظرفیت‌سازی در کشور بلااستفاده نماند و به اهداف تعیین شده برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز