خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش مصرف داخلی؛ صادرات گازوئیل را متوقف کرد/ معامله یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت در بورس

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۹۹۳

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: به دلیل افزایش مصرف داخلی در فصل زمستان و محدودیت موجودی، عرضه نفت کوره و گازوئیل برای صادرات انجام نشد.

امیرحسین تبیانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره آخرین روند عرضه و فروش نفت‌خام، میعانات و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی اظهار داشت: هنوز نفت‌خام مربوط به بهمن ماه عرضه نشده که میزان فروش مشخص شود. طبق روال 3 ماه گذشته هفته‌های آخر هر ماه عرضه نفت‌خام و میعانات را داریم. بر این اساس طی دو هفته آینده عرضه نفت خام و میعانات انجام می‌شود.

وی با اشاره به عدم عرضه گازوئیل و نفت کوره طی‌ ماه‌های اخیر، گفت: به دلیل افزایش مصرف داخلی در فصل زمستان و محدودیت موجودی عرضه این دو فرآورده برای صادرات انجام نشد.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی خاطرنشان کرد: اکنون منتظر تایید موجودی برای از سر گرفتن عرضه گازوئیل و نفت کوره هستیم. البته مدتی است که عرضه نفت کوره متوقف شده بود که با تصمیم اتخاذ شده مجددا در بورس قرار گرفته است.

وی یادآور شد: عدم عرضه نفت کوره مربوط به قوانین IMO نیست و فقط به خاطر رشد مصرف داخلی است.

تبیانیان با اعلام اینکه تمامی گازوئیل عرضه شده در بورس به فروش رفته است، گفت: دو محموله 35 هزار و 45 هزار تنی گازوئیل در دی ماه عرضه شد که تمام این رقم معامله شد اما در مورد نفت کوره تاکنون فروشی نداشتیم.

وی با اشاره به رقم عرضه و معامله نفت‌خام نیز بیان کرد: طبق قانون ماهانه 6 میلیون بشکه عرضه نفت‌خام انجام می‌دهیم که هر ماه این اتفاق می‌افتد. مجموعا تاکنون یک میلیون و 100 هزار بشکه معامله شده است.

این مقام مسئول افزود: ماهانه 2 میلیون بشکه هم عرضه میعانات صورت می‌گیرد که تاکنون هیچ صادراتی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز