خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در مراسم افتتاح خط تولید دناتوربو:

لزوم انعقاد قراردادهای بلندمدت با قطعه‌سازان/ وزارت دفاع رقیب بخش خصوصی نیست/ خرداد سال آینده معوقات خودروسازان به صفر خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۶۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نزدیک به یک میلیون نفر خودرو پیش‌خرید کرده‌اند و ما به دنبال آن هستیم که این افراد هرچه زودتر خودروی خود برسند. خودروسازان نیز قول دادند که معوقات خود را تا خرداد ماه سال آینده به صفر برسانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم افتتاح خط تولید خودروهای جدید در مجموعه ایران‌خودرو، رضا رحمانی با اشاره به افزایش تولید خودرو در کشور گفت: با تدبیر و فعالیت شبانه‌ روزی مدیران و کارگران در مجموعه ایران‌خودرو هم‌اکنون تولید این مجموعه به 2000 دستگاه در روز رسیده و امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند و از آن مهمتر اینکه حفظ شود.

وی با اشاره به تجاری‌سازی خودروهای مانده در پارکینگ گفت: جا دارد تا از پرسنل خانواده بزرگ ایران‌خودرو قدردانی کنم که در ماه‌های اخیر همت کردند و خودروهای کف پارکینگ را تجاری‌سازی و تکمیل کردند که این یک کار جهادی بود. همچنین باید از حمایت‌های سرتیپ حاتمی و وزارت دفاع تشکر کنم که به همراه قطعه‌سازان مجدانه پای کار بودند.

وزیر صمت در خصوص داخلی‌سازی قطعات گفت: این وزارتخانه از ابتدای سال جاری تا راه‌اندازی میزهای تخصصی ساخت داخل نهضت داخلی‌سازی را آغاز کرد و براساس آن یک برنامه مشخص ارائه کرد اما امروز شاهد هستیم که میزان داخلی‌سازی انجام شده بیش از برنامه‌ریزی بوده است و من مطمئن هستم که گزارش داخلی‌سازی حتما سبب خشنودی رهبر انقلاب خواهد بود. ما توانستیم در این نهضت داخلی‌سازی میزهای تخصصی تا به امروز یک میلیارد و 200 میلیون یورو در صنایع مختلف داخلی‌سازی انجام دهیم و از سوی دیگر مطابق با استانداردهای جهانی این مقدار برابر با ایجاد 100 هزار شغل ثابت است که البته آمار ارائه شده توسط شرکت‌ها بیش از این رقم است.

رحمانی افزود: ما در وزارت صمت عهد بسته‌ایم که به جز کار اصلی خود هیچ کار دیگری انجام ندهیم و تمام وقت خود را برای کار در وزارتخانه بگذاریم.

وی در خصوص تعهدات ایران‌خودرو و سایپا گفت: نزدیک به یک میلیون نفر خودرو پیش‌خرید کرده‌اند و ما به دنبال آن هستیم که این افراد هرچه زودتر خودروی خود برسند. خودروسازان نیز قول دادند که معوقات خود را تا خرداد ماه سال آینده به صفر برسانند.

وزیر صمت در خصوص افزایش قیمت‌ها و عرضه خودرو در بازار گفت: ما برای تنظیم بازار و واقعی شدن قیمت‌ها و تناسب عرضه و فروش خودرو برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد و انتظار داریم که با اجرایی شدن آن این قیمت‌های کاذب از بین برود. همچنین امیدواریم با رونمایی از خودروهای جدید که امروز چند مورد آن را شاهد هستیم و تحویل به موقع خودروها به مشتریان، رضایتمندی مردم را به دست بیاوریم.

رحمانی با اشاره به تفاهمنامه امضا شده با وزارت دفاع گفت: سرتیپ حاتمی از شخصیت‌های بزرگ و مدیران خوب کشور است و در بخش قطعات به ما کمک زیادی کرده است. لازم است که اینجا تاکید کنم که وزارت دفاع در تولید و داخلی‌سازی به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نیست. خودروسازان نیز برای حمایت از قطعه‌سازان و تضمین سرمایه‌گذاری آنها اقدام به انعقاد قراردادهای بلندمدت کنند تا قطعه‌سازان کشور با آرامش خاطر به فعالیت در این حوزه بپردازند.

وی در خصوص واگذاری اموال مازاد خودروسازها گفت: ما واگذاری‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد. شرکت‌ها باید واگذار شوند تا هزینه‌های مالی کاهش یابد و به جای افزایش قیمت، بهره‌وری بالا برود زیرا با حذف شرکت‌های چندلایه، قیمت‌ها نیز کاهش پیدا می‌کنند. پس از آن می‌توان به سمت کارهای بزرگ رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز