خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع در حاشیه امضای تفاهمنامه با وزارت صمت:

امکانات و تکنولوژی صنایع دفاعی در اختیار صنعت خودروی کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۶۵۳

وزیر دفاع اظهار داشت: ما از فرصت تحریم‌ها استفاده کردیم و امروز توانستیم هواپیمای 130C (هرکولس) بهینه‌سازی کنیم، بنابراین می‌توانیم از همین زیرساخت‌ها برای داخلی‌سازی در حوزه خودرو استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم افتتاح خط تولید محصولات جدید ایران‌خودرو سرتیپ امیر حاتمی با اشاره به وضعیت فعلی کشور و تحریم‌های همه‌جانبه علیه اقتصاد ایران گفت: شرایطی که ما امروز در آن قرار داریم در نوع خود بی‌نظیر است که درون آن فرصت‌ها و تهدیدهای بالقوه‌ای وجود دارد. مجموعه ایران‌خودرو می‌تواند از این فرصت‌ها در جهت خوداتکایی کمال استفاده را ببرد.

وی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم‌ها گفت: پیش از انقلاب ما تنها 30 محصول دفاعی بسیار ساده را تولید می‌کردیم اما امروز در تمامی حوزه‌های وزن، تولیدات داخلی داریم؛ به طوری که محصولات دفاعی ما امروز به 770 نوع رسیده است.

حاتمی در خصوص فعالیت مشترک وزارت دفاع با خودروسازان و قطعه‌سازان گفت: این وزارتخانه آماده است که در حوزه‌های سخت و دشوار به یاری تولیدکنندگان بشتابد. وزارت دفاع از کارشناسان و دستگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره‌مند است و در سایه همین امکانات بوده که توانستیم در حوزه موشکی که قبل از انقلاب هیچ نوع تولید و فناوری در آن نداشتیم، امروز 70 محصول را فقط در این حوزه تولید کنیم. ما از فرصت تحریم‌ها استفاده کردیم و امروز توانستیم هواپیمای130C (هرکولس) بهینه‌سازی کنیم. ما می‌توانیم از همین زیرساخت‌ها برای داخلی‌سازی در حوزه خودرو استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر از فرصت‌ها استفاده کنیم، حوزه خودرو می‌تواند تبدیل به عزت کشور شود. اکنون شرایط فراهم است و این موضوع حمایت رهبری و دولت را دارد.

در ادامه این مراسم وزیر دفاع به همراه رضا رحمانی وزیر صمت به مزار شهدای گمنام ایران‌خودرو رفتند و به آن عزیزان ادای احترام کردند. همچنین پس از بازدید از خط تولید دناتوربو و راناپلاس تفاهمنامه‌ای بین وزارت دفاع و وزارت صمت به امضا رسید. این تفاهمنامه در حوزه داخلی‌سازی قطعات خودرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز