خبرگزاری کار ایران

آغاز رهاسازی آب از سد دریک و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به سمت دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۴۷۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی دریک سلماس و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 99-1398 خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "اتابک جعفری" ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد دریک با حداکثر دبی مطمئن از 15بهمن ماه سال جاری به میزان 3 میلیون متر مکعب آغاز می‌شود.

وی در خصوص رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد شهرچای نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی 12 متر مکعب بر ثانیه و به میزان 45 میلیون متر مکعب در حال اجرا بوده و از امروز پانزدهم بهمن این عملیات به میزان 15 میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یافت.

جعفری با اشاره به اینکه پس از رهاسازی آب این سدها، مناطق پایین دست و رودخانه‌های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و کشاورزان منطقه نیز در راستای حمایت از برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه از برداشت‌های غیرمجاز آب در طول مسیر برای اهداف زراعی خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز