خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران:

گزارشی از خرید نوبت ثبت‌نام نداشتیم/ عرضه خودرو به بازار افزایش پیدا خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۸۶

مدیرعامل ایران‌خودرو اظهار داشت: اخیرا آنتی‌ربات در سایت نصب کرده‌ایم که جلوی ثبت‌نام توسط ربات گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل ایران‌خودرو در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید ترمز خودروهای سواری در مجموعه آذین‌تنه در جمع خبرنگاران در خصوص معوقات این کارخانه گفت: ما و هیات مدیره در مجموعه ایران‌خودرو پرداخت تعهدات را جزو اولویت شماره یک خود می‌دانیم. در شرایط فعلی اگر بخواهیم  نگاه اقتصادی به بازار داشته باشیم، بهترین زمان برای فروش فوری است، اما نگرانی مردم نگرانی ما است پس تصمیم گرفتیم که اولویت خود را به دادن تعهدات بگذاریم، حتی اگر برای مجموعه توجیه اقتصادی نداشته باشد.

مقیمی در خصوص افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر گفت: این افزایش قیمت هیچ عایدی برای ما تولیدکننده‌ها ندارد و ما همچنان به قیمتی که ستاد تنظیم بازار مشخص کرده، خودرو را می‌فروشیم. از سوی دیگر باید این را در نظر داشت که همه ساله در ماه‌های بهمن و اسفند زمان پیک بازار است. سعی ما بر این است که برای مقابله با این موج افزایشی عرضه خودرو را در بازار بیشتر کنیم. اما موضوع این است باید بررسی کنیم که آیا اصلا معامله‌ای با این قیمت‌ها انجام می‌شود یا خیر؟ برخی فقط در فضای مجازی با شیطنت به دنبال تغییر فضای بازار هستند و این قیمت‌ها را اعلام می‌کند بر همین اساس دستگاه‌های امنیتی به این مسئله ورود کردند و در حال بررسی هستند که چه افرادی می‌خواهند کام مردم را در ایام دهه فجر تلخ کنند.

مدیرعامل ایران‌خودرو در مورد پر شدن ظرفیت ثبت‌نام اینترنتی گفت: دستگاه‌های نظارتی در کارخانه مستقر هستند و بر تمام مراحل ثبت‌نام اینترنتی نظارت دارند. من اینجا با قطعیت اعلام می‌کنم که برای هیچ شخصی رانتی قائل نیستیم و هیچ دستگاه، ارگان و یا سازمانی خط مخصوص خود ندارد و همه خریداران به صورت عادی باید به سایت مراجعه کنند. اما برخی ممکن است که سرعت دست بیشتری داشته باشند و یا زیرساخت اینترنت آنها قوی‌تر باشد و سریع‌تر عمل کنند. ما حتی اخیرا آنتی‌ربات در سایت نصب کرده‌ایم که جلوی ثبت‌نام توسط ربات گرفته شود.

مقیمی در خصوص اجاره کارت ملی و افرادی که پول می‌گیرند و ثبت‌نام می‌کنند، گفت: اینها بیشتر حرف‌هایی است که در فضای مجازی و نقل محافل است. ما هنوز چیزی به صورت واضح ندیدیم اما اگر مردم در این خصوص اطلاعاتی دارند می‌توانند به روابط عمومی یا بخش فروش، مشخصات این افراد را اطلاع دهند تا ما در کمترین زمان ادعاهای آنها را بررسی و در صورت لزوم با آنها برخورد کنیم. هیچ نمایندگی اجازه این قبیل کارها را ندارد و حتی اگر یک بار این تخلف را مرتکب شوند بلافاصله نمایندگی آنها باطل خواهد شد. مردم در نظر داشته باشند که پولی را که واریز می‌کنند مستقیم به حساب ایران‌خودرو باشد در غیر این صورت کلاهبرادری است.

وی در مورد کاهش قیمت خودرو با داخلی‌سازی قطعات گفت: با راه‌اندازی پویش داخلی‌سازی قطعات، شاهد کاهش قیمت قطعات بودیم اما اینکه مردم این کاهش قیمت را احساس نکردند چند نکته دارد. ما برای حمایت از داخلی‌سازی یک سیاست بلندمدت تدوین کردیم. اکنون ما برخی قطعات را به قیمت وارداتی می‌خریم. برخی دیگر را به قیمت SOB (تحویل خلیج فارس) اما پس از یک سال ما دوباره آنالیز قیمت را انجام خواهیم داد و قیمت‌های جدید را به قطعه‌سازان اعلام خواهیم کرد. این سیاست و برنامه‌ریزی نتیجه یک‌شبه نمی‌دهد که مردم بتوانند حلاوت آن را حس کنند اما قول می‌دهیم در خودروهای جدید، این کاهش قیمت و داخلی‌سازی محسوس باشد. این مسئله را باید در نظر داشت که برخی قطعات با افزایش تیراژ برخی به صرف تولید داخل و برخی با اعمال مدیریت کاهش قیمت خواهند داشت و سال آینده ما با این الگو جلو خواهیم رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز