خبرگزاری کار ایران

رضا اردکانیان:

آمادگی‌ خود را برای کاهش خسارات و افزایش منافع سیلاب بالا ببریم

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۱۹

وزیر نیرو با اشاره به سیلاب‌های خوزستان، تجربه بسیار موفق مدیریت استان در این زمینه را تجربه‌ای قابل عرضه در سطح جهان دانست و گفت: این موضوع باید از نظر ابعادی مستند، مکتوب و عرضه شده تا دنیا هم از این تجربه بهره‌مند شود.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان عصر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان که در جریان پانزدهمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران در سفر به این استان برگزار شد، اظهار داشت: این آخرین سیلاب خوزستان نخواهد بود، خوزستان همواره با سیلاب مواجه است و اگر بخشی‌نگری درمان نشود، نتیجه‌ای جز خسارت نخواهد داشت‌.

وی از مدیریت استان در سیلاب اخیر تقدیر کرد و گفت: همان‌گونه که جنگ ما را از پای درنیاورد تحریم‌های اقتصادی هم ما را از پای درنخواهد آورد، اما اگر بخشی‌نگری و تمرکزگرایی درمان نشود از پا درخواهیم آمد. باید به مسیر درمان این دو مرض که در کنار هم خطرناک هستند به‌صورت توامان برویم.

اردکانیان گفت: بحث‌هایی نظیر سیلاب، مدیریت خشکسالی، توسعه، حکمرانی در تقسیمات کشوری ضرورت جدی امروز و فردای کشور ماست و حتما باید از این جهت درمان شویم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر مسایل مربوط به تغییر اقلیم را بپذیریم به این معنا که بحث‌های کارشناسانه به سمتی برود که با احتمال بالا وارد شدن در تغییر اقلیم یک امر پذیرفته شده‌ای باشد، همه جای کشور و اگر هم نباشد قطعا در خوزستان، سیلاب یک حادثه غیرمترقبه نیست و باید آمادگی‌های خود را برای کاهش خسارات و افزایش منافع سیلاب بالا ببریم.

وی افزود: یکی از ۱۷ مطالبه‌ای که در دیدار ۱۳ فروردین امسال با حضور رهبر انقلاب مطرح شد و مخاطب مستقیم آن وزارت نیرو بود، همین مسئله است.

اردکانیان گفت: آمار ۲۰ ساله مراجع جهانی حاکی از این است که تعدد سیلاب در بین حوادث طبیعی، ۴۳ درصد است که طوفان با ۲۸ درصد بیشترین تعداد این حوادث را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بالاترین خسارات اقتصادی ناشی از این حوادث مربوط به سیلاب با ۶۶۲ میلیارد دلار بوده است، گفت: ۵۶ درصد آسیب دیدگان از این حوادث معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر ناشی از سیلاب بوده و ۱۵۷ هزار نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نه فقط مدیریت سیلاب که مدیریت خشکسالی و به معنای عام آن مدیریت منابع بین‌بخشی ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز