خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت قرارداد ای.پی.سی.اف ۲۸ مخزن نفتی

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۷۸

همه شرکت‌های محل مناقصه توسعه مخازن نفتی مناطق نفتخیز جنوب ایرانی هستند.

به گزارش ایلنا، در طرح توسعه مخازن نفتی مناطق نفتخیز جنوب که تصمیم آن در سال 1395 اتخاذ شد، مقرر شده است که 28 مخزن بر پایه قراردادهای EPCF به افزایش تولید برسند که بر این اساس 341 هزار بشکه افزایش تولید از این مخازن خواهیم داشت. اعتبار مورد نیاز برای توسعه این مخازن حدود 4.6 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در این طرح توسعه انجام 124 پروژه سطح الارضی، حفاری 282 حلقه چاه جدید، تعمیر 143 حلقه چاه و انجام 165 عملیات انگیزشی بر روی چاه‌ها پیش بینی شده است. با اجرایی شدن این طرح، 80 دکل حفاری شامل 60 دکل توسعه‌ای و 20 دکل تعمیراتی در مناطق نفتخیز جنوب شروع به کار می‌کنند.

این مخازن شامل مارون 3، گلخاری، بیشک، بنگستان، بالارود، گچساران 12، بی بی حکیمه، سولابدر، گچساران 34، چلینگر و کرنگان، مارون 6، قلعه نار، اهواز 14، مارون14،رامین، منصور آباد،سیاهمکان، مارون 25، زیلایی، اهواز 235، پازنان،منصوری، رامشیر، آسماری، کبود، خامی و نرگسی است.

احمد محمدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین وضعیت اجرای قراردادهای EPCF در 28 مخزن مناطق نفتخیز جنوب اظهار داشت: اجرای 6 قرارداد قبلا آغاز شده بود. مناقصه تعداد 8 قرارداد دیگر هم تا چند هفته آینده به سرانجام می‌رسد. 

وی افزود: برای قرارداد 12 مخزن باقیمانده هم در حال آغاز  توزیع اسناد بین مناقصه گذاران و پیمانکاران هستیم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خاطرنشان کرد: همه شرکت‌های محل مناقصه ایرانی بوده و کار به پیمانکار داخلی واگذار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز