خبرگزاری کار ایران

فخریه کاشان:

هنوز نمی‌دانیم حکمرانی اقتصادی چه تعریفی دارد/ نتوانستیم اولویت‌ها را تشخیص دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۶۱

مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: منطقه آزاد چگونه می‌خواهد شکل بگیرد وقتی که رابطه ما با دنیا محبوس یا قطع شده است، برای توسعه مناطق آزاد به پول، شریک و فناوری ایجاد داریم که هیچ کدام از آنها اکنون در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست شکل دهی آینده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است اصغر فخریه کاشانی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد در کشور گفت: این مناطق زیر مجموعه حکمرانی کل کشور است اما امروز نمی‌دانیم حکمرانی اقتصادی کشور بعد از 40 سال چه تعریفی دارد. امروز در صنعت و خدمات ما به چه چیزی شناخته می‌شویم و چه برندی داریم، ما در این مدت چه استفاده‌هایی از موقعیت‌هایی که به وجود آمده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: کشورهای اتحادیه شوروی سقوط کرده است اما ما از آن استفاده نکردیم از افغانستان و عراق نیز نتوانستیم به صورت نهادینه سود ببریم اگر کارهایی که در یکی دو سال اخیر انجام دادیم را ادامه بدهیم همین بازار صادرات سنتی امروز را نیز در عراق از دست خواهیم داد.

کاشانی ادامه داد: منطقه آزاد چگونه می‌خواهد شکل بگیرد وقتی که رابطه ما با دنیا محبوس یا قطع شده است، برای توسعه مناطق آزاد به پول، شریک و فناوری ایجاد داریم که هیچ کدام از آنها اکنون در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه در طول 40 سال اخیر هیچگاه نتوانستیم اولویت‌ها را تشخیص دهیم و براساس منافع ملی عمل کنیم گفت: راه آهن  رشت – آستارا کلیدی‌ترین خط آهن ما است که کشور را به آسیای میانه وصل می‌کند اما ما در 5 سال گذشته نتوانستیم از سازمان برنامه و بودجه برای آن اعتبار بگیریم در حالی که برای دیگر خط آهن‌هایی و راه‌های کشور بودجه گذاشته می‌شد که اصلا در اولویت نبود. اما به خاطر فشار فلان نماینده یا امام جمعه مجبور به انجام کار می‌شدیم که این یعنی دخالت در حاکمیت اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز