خبرگزاری کار ایران

درخواست سخنگوی صنعت برق از مردم

عبور مطمئن از فصل سرما با 10درصد صرفه جویی در مصرف برق و گاز

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۳۰

سخنگوی صنعت برق کشور در گفت و گو با شبکه 3 سیما از مردم خواست با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق و گاز ،از افت احتمالی فشار گاز به ویژه در مناطق سردسیر کشور جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف گاز بخش خانگی به 600 میلیون مترمکعب در روز ،این افزایش را با ایجاد محدودیت در تامین سوخت گاز نیروگاهها و جبران کمبود با استفاده از سوخت مایع همراه دانست که آلایندگی محیط زیست را به همراه دارد.

وی به هموطنان توصیه کرد با کاهش 10 درصدی مصرف برق و گاز ،به تامین مطمئن گاز به ویژه در مناطق سرد خیز کشور کمک کنند و امکان بهره مندی پایدار هموطنان از نعمت برق و گاز  در روزهای پایانی فصل سرما را فراهم سازند.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اینکه رشد مصرف برق هم اکنون در شرایط متعارف قرار دارد، هدف از این صرفه جویی را جلوگیری از افت فشار گاز در مناطق سردسیر عنوان و تاکید کرد: همکاری خوب هموطنان در گذر از پیک برق تابستان امسال ،این نوید را می دهد که در زمستان نیز شاهد همکاری خوب مردم عزیز کشور باشیم.

وی تصریح کرد: هموطنان با راهکارهای ساده مثل خاموش کردن یک لامپ روشنایی ،پوشیدن لباس گرم و جلوگیری از هدررفت انرژی در منازل ،می توانند صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشند و هریک درجه کاهش دمای خانه ، 6 درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد که راهکار ساده ای محسوب می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز