خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف:

۱۰ درصد گوشی‌های مسافری واقعی بودند/ ۸۰ درصد کالاهای بازار موبایل کمتر از ۴۰۰ دلار قیمت دارند

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۰۳۲

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران اظهار داشت: 80 درصد کالاهای بازار کمتر از 400 دلار قیمت دارد و باید به این 80 درصد ارز مبادله‌ای تعلق بگیرد تا مردم هزینه کمتری بابت تلفن همراه پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در همایش در گردهمایی بزرگ انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت که در حال برگزاری است، ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلاتی که برای برخی اعضا و هیات مدیره قبلی این انجمن در سال گذشته پیش آمده بود، گفت: ما برای حل مشکل این افراد با قوه قضاییه و شخص آقای رییسی در حال نامه‌نگاری هستیم و امیدواریم مشکلات این افراد هر چه زودتر حل شود. بین تخلف و جرم فاصله زیاد است و این امر نباید سبب شود تا این افراد از جمع خانواده خود دور باشند.

وی با اشاره به واردات موبایل به صورت مسافری گفت: متاسفانه با وجود اشکالاتی که در حوزه قانون‌گذاری و زیرساخت‌ها وجود داشت، باعث شد که برخی با اجاره کارت ملی اقدام به واردات موبایل به اسم مسافری کنند اما اگر دو میلیون گوشی به این عنوان وارد می‌شد تنها 10 درصد آن واقعا مسافری بود و مابقی با هدف تجاری وارد شد.

وی در خصوص ارز تخصیص یافته به واردات تلفن همراه گفت: 80 درصد کالاهای بازار کمتر از 400 دلار قیمت دارد و باید به این 80 درصد ارز مبادله‌ای تعلق بگیرد تا مردم هزینه کمتری بابت تلفن همراه پرداخت کنند.

رییس اتحادیه فروشنگان موبایل استان تهران ادامه داد: درخواستی که ما از واردکنندگان داریم این است که فروشندگان و خرده‌فروشان را فراموش نکنند و این طور نشود که هم وارد کننده با احداث یک فروشگاه و دفتر مرکزی خود اقدام به خرده‌فروشی کنند.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به طرح افق گفت: ‌این طرح بسیار خوب است و امیدوارم با تامین زیرساخت‌های لازم و امکانات به سرنوشت طرح شبنم دچار نشود در طرح رجیستری نیز ابتدا مخالفت‌ها و فشارهای زیادی مطرح بود اما با وجود امکانت و زیرساخت‌های مناسب توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز