خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی/خلبان پرواز ماهشهر تعلیق شد/مورد مشکوک کرونا مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۷۱

پیامک پروژه اقدام طرح ملی روز 14 بهمن ماه برای 58 درصد واجدین شرایط ارسال می‌شود. 42 درصد نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم ریزش داشته‌اند. 58 درصد واجد شرایط به پروژه معرفی خواهند شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه به مناسبت دهه فجر 368 پروژه به ارزش 2334 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد، اظهار داشت: از این مبلغ بیش از 1800 میلیارد تومان پروژه زیرساخت حمل و نقل شامل اتوبان، جاده اصلی و 900 کیلومتر راه روستایی احداث شده و نیمه‌تمام بوده است. همچنین برخی اقدامات در فرودگاه‌ها و بنادر صورت گرفته به علاوه پروژه مسکن مهر که تحویل مردم می‌شود و همچنین پروژه‌های طرح اقدام ملی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

پیامک طرح اقدام ملی مسکن 14 بهمن ارسال می‌شود

وی افزود: پیامک پروژه اقدام طرح ملی مسکن روز 14 بهمن ماه برای 58 درصد واجدین شرایط ارسال می‌شود. 42 درصد نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم ریزش داشته‌اند. 58 درصد واجد شرایط به پروژه معرفی خواهند شد بلافاصله بعد از اینکه این مرحله را پشت‌سر گذاشتیم مجددا وارد مرحله دوم شده و قبل از پایان سال حتما اقدام جدید را با ثبت‌نام جدید و غربالگری انجام خواهیم داد.

آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

اسلامی درباره آخرین وضعیت جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی تصریح کرد: براساس قوانین ایکائو سانحه هوایی در دست بررسی است. بررسی این حادثه مراحل گوناگونی دارد که جعبه سیاه یکی از آیتم‌های حادثه است. ما کار بررسی را با کشور اوکراین به دلیل اینکه جزو لاینفک حادثه است، به صورت مشترک انجام می‌دهیم.

مورد مشکوک کرونا مشاهده نشده است

وی درباره پروازهای ورودی از چین به کشور نیز گفت: در 24 پایانه مرزی کلیه بنادر و فرودگاه‌هایی که پرواز بین‌المللی دارند از جمله فرودگاه امام تیم نظارت بهداشت مستقر هستند و همه مسافرهای ورودی را کنترل می‌کنند. غیر از پروازهای چین، تمامی پروازهای ورودی تحت کنترل هستند و چنانچه موارد مشکوکی دیده شود وزارت بهداشت اقدام به جداسازی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون براساس وزارت بهداشت نمونه‌ای مشاهده نشده است و کار کنترل نیز تعطیل شدنی نیست و ادامه دارد.

فعلا پرواز از چین متوقف است

اسلامی ادامه داد: براساس جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و به فرودگاه‌های کشور ابلاغ شد، فعلا پرواز چین متوقف و پرواز مستقیمی از این کشور به ایران انجام نمی‌شود اما تکلیف شده که ایرانیان مقیم چین از کشور خارج شوند. ما 50 دانشجو در چین داریم که هماهنگ شده تا بتوانیم آنها را به کشور بازگردانیم.

خلبان پرواز ماهشهر تعلیق شد

وی درباره حادثه پرواز ماهشهر نیز گفت: عده‌ای نادانسته نکاتی را دامن می‌زنند و صنعت هوانوردی را زیر سوال می‌برند. این اتفاقات در همه جای دنیا رخ می‌دهد و اینگونه نیست که فقط منحصر به ایران باشد و  کشورهای مختلف با آن مواجه هستند. حادثه ماهشهر نیز در دست بررسی هواپیمایی کشوری است. فعلا خلبان پرواز تعلیق شده و باید بررسی دقیق صورت گیرد تا علت حادثه مشخص شود.

در برابر اهمال‌کاری کوتاهی نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم نباید نگران باشند. ما هیچگونه ملاحظه‌کاری نخواهیم داشت. مقررات و ضوابط حاکم است. اگر حادثه‌ای رخ دهد عامل آن بلافاصله شناسایی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

اسلامی درباره حادثه هواپیمای امروز صبح نیز گفت: این حادثه به دلیل یخ‌زدگی باند فرودگاه رخ داد که چرخ هواپیما داخل گل فرو رفت و مشکل خاصی هم پیش نیامد.

قطعه فرسوده در صنعت هوایی نداریم

وی درباره قطعات فرسوده هواپیماها اظهار داشت: ما چیزی به اسم قطعات فرسوده در صنعت هوایی نداریم. صنعت هواپیمایی کشوری مکلف به رعایت همه دیسیپلین‌های تعریف شده هستند و کسی نمی‌تواند آن را تغییر بدهد. تمامی شرکت‌ها تحت نظارت شدید سازمان هواپیمایی کشوری هستند و حداکثر ایمنی در تمامی پروازها رعایت خواهد شد.

افتتاح آزادراه تهران- شمال، اوایل اسفند

وزیر راه و شهرسازی درباره پروژه آزادراه تهران- شمال نیز گفت: پروژه طبق برنامه در حال پیشرفت است و هیچگونه رکود و تاخیری در کار نبوده است. در حال حاضر 3000 نفر مشغول به کار هستند و طبق آنچه اعلام شده حداکثر اوایل اسفند ماه سال جاری آزادراه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز