خبرگزاری کار ایران

آمادگی ایالات متحده برای افزایش سه برابری قیمت نفت

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۸۷۳

ایالات متحده آمریکا طبق پیش بینی وزارت انرژی، خود را برای افزایش بهای نفت در سال 2050 آماده کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از اسپوتنیک، در سال 2050، ممکن است قیمت نفت در مقایسه با سطح فعلی سه برابر افزایش یابد. این در پیش بینی سالانه اداره اطلاعات وزارت انرژی ایالات متحده بیان شده است.

اگر صنعت نفت با افزایش قابل توجهی در هزینه‌ها مواجه شود، آماده افزایش هزینه به 183 دلار در هر بشکه از برند برنت خواهد بود.

در عین حال، اگر هزینه‌ها کم باشد، قیمت نفت می تواند به 46 دلار کاهش یابد. سناریوی پایه فرض می‌کند که قیمت‌ها به بشکه بشکه ای 105 دلار افزایش می یابد و هیچ تغییر قانونی قابل توجهی رخ نمی دهد. کلیه محاسبات با نرخ دلار در سال 2019 داده می شود.

بهای برنت در تاریخ 30 ژانویه با 58.3 دلار کاهش یافت. این اتفاق بدلیل بیماری همه گیر کرونا ویروس جدید در چین در حال وقوع است. کارشناسان کاهش قیمت نفت به زیر 55 دلار در هر بشکه را رد نمی کنند.

این امر با کاهش تقاضا در چین و همچنین محدودیت برای گردشگران تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. اما اگر وضعیت بیماری تثبیت شود، بازگشت سریع قیمت به سطح 60-65 دلار امکان پذیر است.

پیش از این، رابرت دادلی، رئیس BP پیش بینی کرده بود که تقاضا برای مواد اولیه به تدریج کاهش می‌یابد و نفت جای خود را به گاز و سایر منابع انرژی می‌دهد. بنابراین، وی معتقد است، بازگشت بهای 100 دلار در هر بشکه و بالاتر از آن در آینده بعید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز