خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس حمل‌و‌نقل ریلی و رونق تولید عنوان شد:

ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۱۲

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و رونق تولید با حمایت ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور خیرا.. خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، علی امام،  مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ،  سعید رسولی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،  جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

تولید ریل  سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید ، گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است .

وی، تولید ریل را سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور دانست و افزود: در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد . برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است . امیدوارم این نشست در بومی سازی تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی موثر باشد و در همایش های آینده نتایج آن بررسی شود.

یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود

خیرا... خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور  در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، با بیان این که برای سه هزار کیلومتر، قرارداد خرید ریل داریم، گفت: امسال حدود ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و ۵ مرکز استان به خط ریل وصل شدند .

وی افزود: الان عمده حمل ونقل کشور جاده ای است در حالی که ساختار عمومی حمل و نقل کشور باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهایاین ساختار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است .

دکتر خادمی با بیان این که در سال های گذشته همه تجهیزات لازم  برای حمل و نقل ریلی را داشتیم اما تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود ، تاکید کرد: از سال جاری با مدیریت مهندس یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار , تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است .

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان ، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد، تصریح کرد:  با موفقیت بزرگ تولید ریل در ذوب آهن , توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود .

وی اظهار داشت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و ریل را بیشتر از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و به یقین هزینه واردات بسیار بیشتر از هزینه خرید از داخل است .

ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین می‌شود

علی امام،  مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود .

وی از اراده بخش مترو برای تامین ریل مورد نیاز خود از ذوب آهن اصفهان خبر داد و افزود: اخیرا برای خرید ۸۰۰ تن ریل UIC54 مورد نیاز متروی تهران با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای امضا کردیم که آغاز این همکاری است .

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به سرعت در حال انجام است

 سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با بیان این که تولید ریل ملی از دیر باز برای هر ایرانی یک آرزو بود، گفت: ذوب آهن اصفهان آماده دریافت سفارش برای تولید ریل است و این فرایند در ذوب آهن شرایط بسیار خوبی دارد و تولید به سرعت انجام می شود .

وی افزود: افتخار می کنیم که اولین شرکتی هستیم که  برای خرید ریل با ذوب آهن اصفهان قرارداد بستیم و هم اکنون از ریل تولیدی این شرکت استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز