خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به مطلب خبرگزاری ایلنا صورت پذیرفت:

توضیح وزارت صمت در مورد افزایش قیمت نهادهای تولید مرغ

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۵۵۲

وزارت صمت در پاسخ به مطلب خبرگزاری ایلنا با عنوان" افزایش ۵ تا ۲۰۰ درصدی نهاده‌های تولید مرغ/ وزارت صمت یا از قیمت‌ها مطلع نیست یا حقایق را کتمان می‌کند " توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش ایلنا؛ در این جوابیه آمده است؛

 بدنبال انتشار خبری تحت عنوان " افزایش ۵ تا ۲۰۰ درصدی نهاده‌های تولید مرغ/ وزارت صمت یا از قیمت‌ها مطلع نیست یا حقایق را کتمان می‌کند" در آن خبرگزاری،‌ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت توضیحاتی به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان بمنظور شفاف سازی موضوع و تنویر افکارعمومی به شرح زیر ارائه داد:

در حال حاضر نهاده‌های وارداتی خوراک دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت، جو، انواع واکسن، دارو و برخی از مکمل‌ها با ارز رسمی (42000 ریالی) تامین می‌گردد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به تعیین قیمت مصوب این اقلام اقدام و در بهای تمام شده مرغ، تخم مرغ، شیرخام قیمت مصوب لحاظ می‌گردد. ضمن اینکه بر اساس اظهارات نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی این اقلام از طریق سامانههای تعریف شده از سوی آن وزارتخانه در شبکه‌های تعیین شده منتخب توزیع می‌گردد.

همچنین جوجه یکروزه به عنوان یکی از مولفه‌های موثر در تولید مرغ می‌باشد که بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب آن به ازای هر قطعه 25500 ریال تعیین و ابلاغ شده است. لیکن براساس اطلاعات واصله در هفته های اخیر، هجوم مرغداران برای جوجه‌ریزی و انتفاع از شرایط بازار گوشت مرغ در ایام پایانی سال موجب افزایش تقاضا و قیمت آن شده است.

بر این اساس تاکید می‌گردد حداکثر قیمت قابل قبول در محاسبات قیمت مرغ، نرخ مصوب جوجه یک روزه و سایر نهاده‌ها می‌باشد. مرغدارانی که کالاهای مذکور را با قیمت‌هایی بالاتر از قیمت مصوب خریداری نموده‌اند می‌بایست اسناد و مدارک مثبته مرتبط با خرید خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوطه ارائه تا موضوع تخلف گرانفروشی واحدهای عرضه کننده این اقلام مورد پیگیری قرار گرفته و ضمن عودت مبالغ اضافه دریافتی، با متخلفین برخورد قانونی لازم بعمل آید.

گفتنی است اقدامات نظارتی لازم با هدف ایجاد تعادل در بازار و رعایت قیمت مصوب جوجه یکروزه به صورت ویژه در دستور کار سازمان  حمایت مصرف‌کنندگان وتولید کنندگان و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها  قرار گرفته و ضمن تاکید بر ضرورت رعایت قیمت مصوب این کالا به انجمن و تشکل‌های صنفی ذیربط موضوع به معاونت  امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز منعکس تا علاوه بر پیگیری لازم در این زمینه، اهتمام ویژه برای توزیع کالا در شبکه تعریف شده با قیمت مصوب صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز