خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

همکاری وزارت جهادکشاورزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کشت گونه‌های خشخاش/ کشت شقایق نیاز به مجوز دارد/ پیش‌بینی صادرات ۷۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۶۹

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا پایان آذرماه سالجاری حدود ۴۵۰ میلیون دلار انواع گیاهان دارویی از کشور صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

حسین زینلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر کشور برای تولید و صادرات گیاهان داوریی، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالایی کشور در تولید گیاهان دارویی، در حال توسعه بازارهای صادراتی این محصولات به کشورهای اوراسیا هستیم.

وی ادامه داد: گیاهان دارویی برای کشور ما می‌تواند منبع درآمد ارزی ارزشمندی شود و جایگاه ویژه‌ای را برای ایران در این صنعت تعریف کند.

زینلی از صادرات حدود 450 میلیون دلاری گیاهان دارویی تا پایان آذرماه سالجاری خبر داد و گفت: از این میزان صادرات 23 میلیون دلار مربوط به گیاهان دارویی است که از عرصه مراتع و جنگل‌های کشور جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی 200 میلیون دلار زعفران از کشور صادر شده است.

زینلی میزان صادرات سایر گیاهان دارویی از جمله موسیر، گشنیز، گل محمدی و انواع اسانس و... را 250 میلیون دلار عنوان کرد.

وی پیش بینی کرد تا پایان سال جاری رقم صادراتی گیاهان دارویی از مرز 700 میلیون دلار گذر کند.

زینلی همچنین از همکاری وزارت جهادکشاورزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کشت گونه‌های خشخاش خبر داد و افزود: کشت گونه‌های خشخاش نیاز به مجوز ستاد مبارز با مواد مخدر دارد به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ای برای کشت این گونه گیاهان را در دست اقدام دارند.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی شقایق را از جمله گیاهان گونه خشخاش عنوان کرد که در برنامه کشت کنترل شده وزارت جهادکشاورزی قرار دارد، اما اجرایی شدن آن نیاز به مجوز ستاد مبارزه با مواد مخدر دارد.

 زینلی درباره برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی و افزایش ارزآوری آن‌ها، اظهار کرد: شناخت پتانسیل گونه‌های گیاهان دارویی منحصر به فرد کشور؛ مکانیزاسیون کشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی، ایجاد زنجیره ارزش با هدف افزایش ارزش افزوده، راهبرد صادراتی گیاهان دارویی با کمک ITC و آموزش و تحقیقات دانشگاهی از جمله طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی با هدف ارزآروی از صادرات آن‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز