خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد؛

تصمیم تجار برای فروش برنج‌های مانده در گمرک به کشورهای دیگر/ ارز تخصیص نگیرد، برنج‌های وارداتی را مرجوع یا صادر می‌کنیم!

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۸۲

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران گفت: علاوه بر برنج‌های رسوبی در گمرک، تخصیص ارز به تمام برنج‌های که از آذرماه خریداری شده انجام نگرفته، طرف‌های هندی به دنبال دریافت بهای کالای خود هستند در این شرایط تجار تصمیم گرفته‌اند اگر ارز تخصیص نگیرد برنج‌های وارداتی را مرجوع یا به کشور دیگر صادر کنند.

مسیح کشاورز در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه تخصیص ارز به واردات برنج متوقف شده است، اظهار کرد: توقف تخیصص ارز علاوه بر برنج‌های رسوبی در گمرک شامل برنج‌های می‌شود که از آذرماه سالجاری خریداری شده است.

وی ادامه داد: در گذشته به دلیل اعتبار و تعهد تجار ایرانی، هندی‌ها تنها با یک تماس تلفنی حاضر به ارسال برنج‌ به هر میزان که سفارش داده می‌شد، بودند. اما با ادامه بد قولی‌ها در پرداخت‌ها، هندی‌ها دیگر حاضر به ارسال کالا قبل از تسویه نیستند.

به گفته کشاورز؛ ‌تجار پاکستانی نیز مانند هندی‌ها از فروش برنج به ایران خودداری می‌کنند و فروش برنج به ایران را منوط به تسویه کامل بهای کالا قبل از ارسال آن کرده‌اند.

وی از تصمیم تجار به فروش برنج‌های مانده در گمرک به کشورهای دیگر یا مرجوع آن به مبدا واردات خبر داد.

کشاورز گفت: هر چند این اتفاق نیز به زیان تجار است، اما هر روز هزینه دموراژ و انبار به تجار تحمیل می‌شود که می‌تواند زیان آن‌ها را بیشتر کند.

دبیر اجرایی انجمن واردکنندگان برنج ایران با تاکید بر اینکه انجمن در تلاش برای تخصیص سریع‌تر ارز برای جلوگیری از عملی شدن این تصمیمات است،‌ افزود: ما امیدواریم یکی از مسائل مطرح شده در کمیته ارزی بانک مرکزی تخصیص ارز به برنج‌ها وارداتی باشد.

کشاورز میزان برنج‌های که بهای آن‌ها پرداخت نشده و امکان ورود آن‌ها به کشور وجود ندارد را ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز