خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش فروش نفت علت اصلی افت صادرات هند به ایران

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۶۸

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و هند گفت: وقتی فروش نفت کاهش پیدا کرده، طبیعی است که حجم تجارت ما که عمدتا از محل فروش نفت بوده کاهش پیدا کند و صادرات هند به ایران افت داشته باشد.

پرهام رضایی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تجارت ایران و هند گفت: در حال حاضر بحث نقل و انتقال مالی اصلی‌ترین و مهم‌ترین چالش در تجارت بین دو کشور است که باعث کاهش حجم تجارت دو کشور شده تا جایی که رویترز اخیرا اعلام کرده که فقط در حوزه برنج 33 درصد صادرات به ایران کاهش داشته است که البته این کاهش دلایل دیگری نیز دارد.

نائب رئیس اتاق ایران و هند ادامه داد: در برهه‌ای از زمان حجم زیادی از برنج وارد کشور شد که بخش اعظمی از آن هنوز ترخیص نشده و در گمرک مانده است طولانی‌ شدن روند ترخیص و کارهای اداری آن سبب شده که واردات آن کمتر شود.

رضایی در خصوص مشکلات بانکی دو کشور و توافق صورت گرفته بین مقامات مبنی بر انجام مبادلات بانکی بر اساس پول ملی گفت: این مساله درست است وقتی از دلار استفاده نکنیم قاعدتا باید به لحاظ بانکی کمتر دچار مشکل می‌شویم اماباید پولی وجود داشته باشد تا ما معامله کنیم، وقتی فروش نفت کاهش پیدا کرده طبیعی است که حجم تجارت ما که عمدتا از محل فروش نفت بوده کاهش پیدا کند و صادرات هند نیز به ایران افت کند.

وی در خصوص اینکه پول فروش نفت سال‌های گذشته هنوز در این کشور مانده گفت: این اندوخته فقط برای کالاهای اساسی است و نمی‌توان از آن برای واردات سایر کالاها استفاده کرد.

رضایی در خصوص صحبت‌های وزیر خارجه مبنی بر تاسیس شعبه‌ای از بانک ایرانی در هند گفت: قرار است این بانک در بمبئی افتتاح شود و وظیفه آن مدیریت مقداری از پول نفت در این کشور است ضمن آنکه می‌تواند کمک شایانی به تجارت دوکشور کند. به طور کلی افتتاح شعبه هر بانک ایرانی در کشور ثالث می‌تواند تحولی در بازار و تجارت با آن کشور ایجاد کند اما این امر بستگی به آن دارد که بانک مرکزی و بازار تا چه حد دست شعبه بانکی را باز بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز