خبرگزاری کار ایران

زنگنه مطرح کرد:

استفاده از ظرفت دانشگاه‌های بین‌المللی برای افزایش تولید نفت/ روسای دانشگاه‌ها خود را سانسور نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۰۵۸

وزیر نفت اظهار داشت: روسای دانشگاه‌ها خواست خود را سانسور نکنند و مشکلات را مطرح کنند، چراکه فرصت زیادی نداریم و باید موانع را به نفع منافع ملی برطرف کنیم تا کار اساسی و پایه‌ای برای تولید فناورانه در بالادست نفت اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جلسه‌ای با حضور روسای دانشگاه‌ها درباره طرح‌های میدان‌محور صنعت نفت گفت: ما مدت‌ها دنبال این بودیم که دانشگاه‌ها در بالادست نفت فعال شوند و دانشگاه‌هایی که بخش بالادستی دارند کار مطالعات و پژوهش انجام دهند.

وی افزود: در جلسه امروز سخنان روسای دانشگاه‌ها را می‌شنویم تا اگر مشکلی بود، رفع شود.

وزیر نفت با بیان اینکه روسای دانشگاه‌ها خواست خود را سانسور نکنند و مشکلات را مطرح کنند گفت: چراکه فرصت زیادی نداریم و باید موانع را به نفع منافع ملی برطرف کنیم تا کار اساسی و پایه‌ای برای تولید فناورانه در بالادست نفت اجرایی شود.

وی یادآور شد: البته اعتقاد بنده این بود که تعدادی دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکترا نیز در این پروژه‌ها مشغول به کار شوند که دانش عمومی بالا برود.

زنگنه با بیان اینکه بالاترین بخش پژوهش افزایش بازیافت از مخازن به خصوص مخازن بزرگ است، خاطرنشان کرد: علاوه بر دانشگاه‌های داخلی بنا بر این است که اگر لازم باشد از دانشگاه‌ها و اساتید بین‌المللی و مطالعات خارجی هم در این پروژه‌ها بهره ببریم.

وی با بیان اینکه سپردن مطالعات مخازن به دانشگاه‌ها از سال 77 آغاز شده است، افزود: ما در این راستا با ایجاد ظرفیت در دانشگاه‌ها موفق عمل کرد‌ه‌ایم، نیروهای خوبی داریم و اکنون مدتی است که به اتکای این نیروها می‌توانیم وارد فاز دوم برای ارتقاء فناوری در بخش بالادست نفت بشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز